به گزارش پارس به نقل از تسنیم، سپ بلاتر، رئیس فیفا با ابراز خوشحالی از نزدیک تر شدن زمان برگزاری مهم ترین تورنمنت فوتبالی دنیا در سال ۲۰۱۴ ادعا کرد اطمینان دارد این تورنمنت با موفقیت هرچه تمام تر برگزار خواهد شد. با آغاز شمارش معکوس برای برگزاری جام جهانی ۲۰۱۴ در فاصله ۱۰۰ روز مانده به برگزاری این رقابت ها، هنوز نگرانی هایی درباره ناآمادگی برزیلی ها برای میزبانی از مهم ترین تورنمنت دنیای فوتبال وجود دارد به خصوص از نظر تکمیل به موقع ورزشگاه ها که آخرین گزارش ها ازعدم وجود امنیت کافی در برخی از آنها حکایت دارد.

با این حال بلاتر اعلام کرد نسبت به برگزاری موفق این رقابت ها خوشبین است. وی به سایت فیفا گفت: تا ۱۰۰ روز دیگر جام جهانی برگزار می شود و ما انتظار داریم یک شروع استثنایی فوق العاده در مهد فوتبال داشته باشیم. برزیلی ها با آغوش باز و از صمیم قلب خواهان میزبانی از این رقابت ها هستند.

ادعای رئیس فیفا در خصوص خواسته قلبی برزیلی ها برای برگزاری جام جهانی در کشور آنها، در شرایطی است که هنوز شمار قابل توجهی از مردم برزیل مخالف اختصاص بودجه های عمرانی کشورشان به میزبانی از جام جهانی هستند و این موضوع را بارها و بارها در راهپیمایی هایی اعتراض آمیز به خصوص در طول برگزاری رقابت های جام کنفدراسیون ها در تابستان سال جاری نشان داده اند.

بلاتر افزود: برزیل کشوری است که فوتبال و مهارت های فوتبال در آن به اوج خود رسید. روحیه و شور برزیلی ها نسبت به فوتبال و توانایی بازیکنان این کشور در این ورزش، جام جهانی ۲۰۱۴ را به یکی از ادوار بسیار خاص جام جهانی تبدیل می کند.

رئیس فیفا خاطرنشان کرد: آخرین باری که جام جهانی در برزیل برگزار شد سال ۱۹۵۰ بود و تیم ملی این کشور بازی فینال را در ورزشگاه ماراکانا به اروگوئه باخت. این بار اما همه در برزیل توقع دارند که کشورشان جام را در خانه نگه دارد و این به همین دلیل سطح توقعات از این تیم بسیار بالا است. به هر حال من اطمینان دارم که در این دوره جام جهانی شاهد یک تورنمنت بسیار بسیار موفق خواهیم بود.