به گزارش پارس به نقل از فارس، محمود واعظی امروز در حاشیه مراسم معارفه به عنوان وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در جمع خبرنگاران گفت: نخستین کاری که در این وزارتخانه خواهم داشت، بازگشت آرامش در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و ایجاد فضایی آرام برای تداوم فعالیت های این وزاتخانه خواهد بود.

وی افزود: هدف دوم من در این وزارتخانه قرار دادن وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در جایگاه واقعی خود خواهد بود که هم در بعد اقتصادی و هم در بعد اجتماعی و علمی نقش مهمی این وزارتخانه دارد و باید در جایگاه اصلی خود قرار گیرد.

واعظی در مورد حمایت از تولید داخل این بخش نیز گفت: با حمایت از بنگاههای کوچک و متوسط تلاش خواهیم کرد، تا از بخش خصوصی حمایت کنیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت یازدهم گفت: کشور ما از نیروهای تحصیل کرده بسیار در زمینه فناوری اطلاعات، کامپیوتر و مخابرات برخوردار است و صورت فعالیت بنگاه های زودبازده، اشتغال زایی مدنظر دولتمردان را می توان تحقق بخشید.

واعظی در پاسخ به سوالاتی در خصوص مشکلات اینترنت، گفت: در مدت زمان کوتاهی مشکلات مربوط به پهنای باند و اینترنت برطرف می شود.

وی همچنین در خصوص حل اختلافات میان شورایعالی فضای مجازی و وزارت ارتباطات گفت: این کار یک ضروری است و با چنین اختلافاتی نمی توانیم، به اهداف بزرگی که در نظر داریم، برسیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مورد شبکه ملی اطلاعات گفت: به دلیل فرصت زمان کوتاهی در برنامه هایم تاکید ویژه ای به این موضوع نداشته ام، اما این کار در این وزارت به طور قطع دنبال می شود.

وی درباره افزایش تعرفه تلفن ثابت و همراه نیز گفت: از ۱۵ مردادماه جاری قرار بود تعرفه ها افزایش یابد، اما به دلیل اینکه این کار نیاز به کار کارشناسی داشت گروهی تشکیل شده تا این تعرفه ها بازنگری شود و در نهایت تعرفه ها به گونه ای تعیین شود که به مردم فشار نیاید و به بخش خصوصی نیز اجحاف نشود.