به گزارش پارس به نقل از ایسنا، طبق آخرین آمار گردشگری مرکز آمار بیش از ۷۰ میلیون سفر داخلی در نتیجه مسافرت حداقل ۱۲ میلیون و ۴۸۵ هزار و ۳۱۶ خانوار ایرانی مسافر رفته در تابستان گذشته رقم خورده که حداقل، ۶۷ میلیون و ۵۸۰ هزار از این سفرها زمینی انجام شده است.

با در نظر گرفتن افزایش قیمت سوخت و حفظ ایمنی انتخاب وسیله نقلیه از بخش های مورد توجه خانوارها برای سفر است این در حالی است که اغلب مردم تمایل دارند تا با وسیله شخصی خود به مسافرت بروند به طوری که بیش از ۳۷ میلیون و ۱۷۴ هزار از سفرهای داخلی مسافران با وسیله شخصی انجام شده است.

مسافران بعد از وسیله شخصی، سواری کرایه را برای سفر خود بر می گزینند به گونه ای که بیش از ۹ میلیون و ۶۸۱ سفر به این طریق بوده است.

اتوبوس نیز با حدود ۹ میلیون و ۵۶ هزار سفر سومین انتخاب ایرانی ها برای سفرهای داخلی است.

اما هموطنان ما ترجیح می دهند بعد از وسیله نقلیه شخصی، سواری کرایه و اتوبوس با وسیله شخصی دیگران سفر کنند به گونه ای که بیش از هفت میلیون و ۳۹۰ هزار سفر داخلی در آخرین آمار منتشر شده بر این اساس بوده است.

با اینکه مینی بوس آخرین انتخاب وسیله جاده ای برای مسافرت مردم است اما با این حال استفاده بیشتری نسبت به هواپیما، قطار، شناورها دارد به طوری که حدود سه میلیون و ۴۷۰ هزار سفر مینی بوسی در سه ماهه دوم سال ۹۱ در کشور رقم خورده است.

در عین حال قطار به عنوان حمل و نقل ریلی بالغ بر یک میلیون و ۲۳۱ هزار سفر در رتبه آخر وسیله حمل ونقل سفرهای زمینی مردم قرار دارد.

اما تا قبل از افزایش ۶۵ درصدی قیمت بلیت هواپیما در پاییز گذشته حدود ۶۴۰ هزار سفر داخلی به این طریق انجام شده و هفتمین انتخاب برای رفتن به سفر نزد مردم است که باید دید در آمارهای بعدی با توجه به این افزایش نرخ چه تغییری در تعداد سفرهای این وسیله ایجاد می شود.

آخرین وسیله ای که ایرانیان برای رفتن به سفر به سراغ آن می روند شناورها هستند و در کنار اینکه در داخل کشور مسیرهای آبی چندانی برای سفر وجود ندارد سفرهای دریایی از اقبال خاصی در بین مردم برخوردار نیست و تنها کمتر از ۴۸ هزار سفر از ۷۰ میلیون سفر داخلی دریایی بوده است.

همچنین حدود دو میلیون و ۶۰۰ هزار سفر نیز با سایر وسایل نقلیه انجام شده است.