به گزارش پارس به نقل از ایسنا، آمارهای مقدماتی نشان داد اقتصاد آلمان به میزان ۰.۷ درصد طی سه ماهه دوم نسبت به سه ماهه پیش توسعه یافته است در حالیکه اقتصاددانان در نظرسنجی رویترز رشد ۰.۶ درصدی را برای اقتصاد این کشور پیش بینی کرده بودند. این رقم بزرگ ترین رشد سه ماهه اقتصاد آلمان از سه ماهه اول سال ۲۰۱۲ به این سو به شمار می رود.

رشد آلمان که اوایل سال جاری به فاصله باریکی از رکود اجتناب کرد، تا حد زیادی به کمک افزایش مصرف خصوصی و دولتی در این کشور بود. این آمار با آمارهای اقتصادی مثبت اخیر شامل افزایش سفارشات و تولیدات صنعتی، توسعه بخش خصوصی، افزایش صادرات و کاهش میزان بیکاری که از آلمان منتشر شده بود، همخوانی داشت.

آمار بهتر از حد مطلوب سه ماهه دوم که پنج هفته پیش از برگزاری انتخابات فدرال منتشر شده، خبر خوبی برای آنگلا مرکل، صدراعظم این کشور محسوب می شود که درصدد پیروزی مجدد در انتخابات ۲۲ سپتامبر است. دولت وی رشد ۰.۵ درصدی اقتصاد را برای سال میلادی جاری پیش بینی کرده است. همچنین رشد قوی اقتصادی آلمان نشانه دیگری از این است که منطقه یورو احتمالا پس از شش سه ماهه متوالی رشد منفی، از رکود خارج خواهد شد.

در حالیکه اقتصاد آلمان در سال های اول بحران منطقه یورو قوی ظاهر شد اما سال گذشته به دلیل کاهش صادرات و سرمایه گذاری با کندی روبرو شد و حتی در سه ماهه چهارم کوچک شد. اقتصاددانان هشدار داده اند سرمایه گذاری ضعیف همچنان چالشی برای اقتصاد این کشور باقی مانده است.

اداره آمار آلمان آمار سه ماهه اول سال ۲۰۱۳ را نیز بازبینی کرد و از ۰.۱ درصد که پیش از این گزارش کرده بود به صفر تنزل داد.

بر اساس گزارش رویترز، اقتصاد فرانسه که دومین اقتصاد بزرگ منطقه یورو پس از آلمان است نیز با توسعه ۰.۵ درصدی در سه ماهه دوم، به قوی ترین رشد سه ماهه از اوایل سال ۲۰۱۱ به این سو دست یافت و از رکود خارج شد. این توسعه در سایه هزینه مصرف کننده و رشد تولید صنعتی انجام گرفت.