به گزارش پارس، حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا امیری در گفت وگو با ایسنا، عنوان کرد: ما ۲۳۰ هزار شهید برای حفظ انقلاب داریم و به همین دلیل همه باید پای صندوق های رای بیایند؛ هر کس که مردم به او رای دادند رییس جمهور است.

وی گفت: در نظام جمهوری اسلامی انتخابات سالم ترین انتخابات است و هرکس از صندوق بیرون آمده رییس جمهور شده است هر چند وقفه ای داشتیم و کسی چون بنی صدر بد از کار درآمد اما امام (ره) و شورای نگهبان به وظیفه خود عمل کردند و امیدوارم از این به بعد هم مشکلی نداشته باشیم.

این عضو مجمع نمایندگان روحانی مجلس تاکید کرد: مردم ما مردم مشارکت جویی هستند، انشالله با حضور حداکثری در انتخابات دوره یازدهم ریاست جمهوری بتوانند بیشترین تاثیرات را برای فعال سازی، پیشرفت و نشاط همه جانبه جامعه داشته باشند، از طرفی مشارکت حداکثری می تواند تابلو و نمادی از وحدت ملی در عرصه های بین المللی و خارجی باشد که می تواند در آنجا هم در پیشرفت همه جانبه ما مفید واقع شود.

نماینده مردم کهنوج با اشاره به نقش مسوولین و رسانه های گروهی در انتخابات گفت: مسوولان، مبلغین، رسانه های گروهی، جریانات سیاسی و همه کسانی که در بیان مسائل و نیازهای جامعه ما نقش دارند باید تلاش کنند که وحدت ملی ما بیشتر شوند و مردم مشارکت حداکثری در این زمینه داشته باشند، آنها باید مسوولانه کار و حرکت کنند و زمینه همدلی و همراهی مردم را فراهم کنند تا یک انتخابات پرشور در ۲۴ خردادماه برگزار شود.

او ادامه داد: جمهوری اسلامی متعلق به همه مردم است و همه باید در سرنوشت خودشان تاثیر داشته باشند و رای دهند، نظام ما هم برگرفته از آرای مردم است که رییس جمهور را به مدت چهار سال انتخاب می کنند، رییس جمهور می تواند از همه سلایق باشد و سلایق و قومیت ها فرقی نمی کنند چون همه ما یکی هستیم و در چارچوب جمهوری اسلامی و کشور ایران باید سرنوشت خودمان را با رای به رییس جمهور مشخص کنیم.

امیری اضافه کرد: دشمنان منتظر این هستند که حربه ای به دست آورند و بر علیه ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی تبلیغ کنند که مردم پای صندوق های رای نیایند این در صورتی است که مردم ایران به نسبت همه کشورهای دیگر بیشتر پای صندوق ها می آیند.

این نماینده مجلس در بخش دیگری از صحبت هایش به خبرنگار ایسنا گفت: مسئله که وجود دارد این است که بعضی ها فکر می کنند حضور تمام سلایق در انتخابات یعنی هر کسی که ثبت نام کرد حتما باید در عرصه حضور داشته باشد اینطور نیست و حضرت امام هم فرمودند کسی باید خودش را به مردم عرضه کند که توانایی اداره قوه مجریه کشور را که بزرگترین قوای اجرایی است داشته باشد چون ریاست جمهوری شانی دارد و هر کسی نمی تواند رییس جمهور شود، این مسئله نه در کشور ما بلکه در همه کشورها به همین صورت است.

او ادامه داد: بعضی ها می گویند چون نامزد مورد نظرمان احراز صلاحیت نشده در انتخابات شرکت نمی کنیم اما ما خواهان این هستیم که همه مردم با رای دادن در سرنوشت خودشان شرکت کنند، رای دادن در نظام جمهوری اسلامی امروز مثل جهاد در جبهه جنگ است، مردم باید اینطور به انتخابات نگاه کنند و همه مردم بخاطر دفاع از خاک ملتشان رای دهند تا دشمن برای حمله به نظام جمهوری اسلامی طمع نکند.