به گزارش پارس به نقل از ایسنا، بهای طلا برای تحویل فوری در معاملات سنگاپور تا ۱.۵ درصد افزایش یافت و به ۱۳۳۳ دلار در هر اونس رسید که بالاترین قیمت از ۳۱ ژانویه به این سو بود و ۱۳۲۹ دلار در هر اونس معامله شد. طلا برای تحویل در ماه دسامبر در بازار کامکس نیویورک، با ۱.۶ درصد افزایش، به ۱۳۳۳ دلار صعود کرد و ۱۳۲۸ دلار در هر اونس معامله شد.

ارزش طلا از ابتدای سال میلادی جاری تاکنون به دلیل مطرح شدن احتمال کاهش تدابیر محرک پولی بانک مرکزی آمریکا که فروش دارایی های طلای صندوق های بزرگ سرمایه گذاری طلا را به دنبال داشت، ۲۱ درصد افت کرده است. ذخایر SPDR Gold Trust که بزرگ ترین صندوق سرمایه گذاری طلا است، برای نخستین بار از دهم ژوئن به این سو، ۱.۸ تن افزایش یافت و به ۹۱۱.۱۳ تن رسید.

بر اساس گزارش بلومبرگ، انجمن طلای چین اعلام کرد مصرف طلا در سراسر این کشور طی شش ماه نخست سال میلادی جاری، ۵۴ درصد افزایش داشت و به ۷۰۶.۳۶ تن رسید. طبق آمار رسمی منتشره، فروش جواهرات در چین ۴۲ درصد در ماه ژوییه نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشت. چین در حال پیشی گرفتن از هند به عنوان بزرگ ترین مصرف کننده طلای جهان است. این کشور در حال حاضر بزرگ ترین تولیدکننده طلای جهان به شمار می رود.