به گزارش پارس ، به نقل ازفارس، محمدباقر قالیباف عصر امروز در جمع مردم استان گیلان در مهدیه رشت با گرامیداشت یاد شهدا، اظهار کرد: توفیق این را داشتم که در دوران دفاع مقدس از نزدیک شاهد رشادت های شهیدان املاکی، قلی پور و دیگر شهدای گیلان باشم.

وی با اشاره به وضعیت کشاورزی در گیلان گفت: امروز برای وضعیت بد کشاورزی گیلان توجیهی به جز برخی سوء مدیریت ها پیدا نمی کنیم.

عضو ائتلاف پیشرفت، حوزه کشاورزی کشور را نیازمند تحول اساسی دانست.

*تأمین ۴۰ درصد امکانات کشاورزی وارداتی است

وی با بیان اینکه در بسیاری از بخش ها شاهد نابسامانی هستیم، افزود: تأمین ۴۰ درصد امکانات و تولیدات کشاورزی وارداتی است.

قالیباف تصریح کرد: کشاورزی که ۶۵ سال سن دارد و عمر خود را صرف کارگری کرده، امروز در حوزه معیشت دارای مشکلات جدی است.

وی با اشاره به اینکه کشاورز چگونه باید زندگی خود را تأمین کند، تأمین امکانات را از چالش های کشاورزی کشور برشمرد و اذعان کرد: نقش اشتغال در دولت کجا است.

*فارغ التصیلان بزرگترین مجموعه بیکاران کشور هستند

عضو ائتلاف پیشرفت با تاکید بر اینکه حقوق اجتماعی سیاسی و اقتصادی مردم در دولت باید دیده شود، اضافه کرد: مردم در قانون اساسی حقوقی دارند که دولت مکلف است حقوق ملت را بپردازد.

وی یکی از حقوق مردم را آموزش دانست و متذکر شد: طبق قانون، تحصیلات رایگان است اما بسیاری از خانواده ها به دلیل ضعف مادی قادر به ادامه تحصیل فرزندان خود نیستند.

قالیباف، فارغ التحصیلان را بزرگترین مجموعه بیکاران در کشور عنوان کرد و گفت: این امر نشأت گرفته از سیاست های غلط دولت ها است.

*شهروندان تهرانی در دوره مدیریت بنده دغدغه ای نداشتند

وی با اشاره به اینکه آمار رسمی بیکاری در کشور بین ۱۳ تا ۱۴ درصد است، اذعان کرد: بنده قصد خدشه به این آمار را ندارم اما آمار بیکاران در حوزه جوانان تحصیلکرده حدود ۳۰ درصد است.

شهردار تهران، زندگی خوب و مناسب را حق دختران و پسران خواند و افزود: باید بپرسیم چه زمانی این مشکلات و چالش ها برطرف می شود.

وی اضافه کرد: باید بپرسیم آیا مسئولان صدای مردم را نشنیده اند که ممکن است شنیده باشند اما فرصت پرداختن به این موضوع را نداشتند.

قالیباف به خدمت خود در شهرداری تهران اشاره کرد و با بیان اینکه در این نهاد شهروندان هیچ دغدغه ای را نداشتند، خاطرنشان کرد: دغدغه بنده تنها دغدغه مردم بود و این دغدغه را با مشورت از بزرگان، نخبگان، دانشگاهیان و جوانان برطرف کردیم.

وی با اشاره به اینکه ۱۲۳ ناحیه شهری در رشت است، ابراز کرد: برخی از این نواحی از شهرهای مراکز استان ما نیز بزرگ تر هستند اما ما آنها را به جوانان زیر ۳۵ سال و با قابلیت های لازم سپردیم.

شهردار تهران اذعان کرد: تحولی که امروز در تهران شاهد آن هستیم برگرفته از احترام به بزرگان و اعتماد به نسل جوان است.

*سیاست زدگی موضوع اصلی دولت ها بود

وی با بیان اینکه اختلاف ها و سیاست زدگی و حاشیه ها موضوعات اصلی در دولت ها بود، افزود: دولت ها فرصت خدمت به مردم نداشتند.

قالیباف با تاکید بر اینکه دولت ها تلاش کردند اما نتیجه آن تلاش ها وضع کنونی ما در اقتصاد و فرهنگ کشور است، یادآور شد: حوزه مدیریت اجرایی کشور نیازمند خون جدید است.

وی مهم ترین منابع را انسانی خواند و متذکر شد: باید با فرهنگ جهادی، روحیه خدمت در جامعه را افزایش دهیم.