به گزارش پارس به نقل از فارس، محسن دارایی با اعلام این خبر اظهارداشت: بعد از اعلام نرخ جدید گندم کیلویی ۸۰۰ تومان قرار شد مابه التفاوت خریدها با نرخ قبلی نیز به کشاورزان پرداخت شود اما هنوز این اعتبار از سوی شرکت بازرگانی دولتی به بانک سپه داده نشده است.

*سه هزار میلیارد ریال کشاورزان داده نشده است

سخنگوی خرید تضمینی گندم بانک سپه با بیان اینکه رقمی که از محل مابه التفاوت به کشاورزان باید پرداخت شود حدود ۳ هزار میلیارد ریال است، گفت: این وجه باید از سوی معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبری رئیس جمهور و از طریق سازمان هدفمند سازی یارانه ها به شرکت بازرگانی دولتی و به بانک سپه بعنوان عامل خرید گندم تضمینی داده شود.

وی همچنین گفت: حدود یک هفته ای است گندم کشاورزان با نرخ جدید ۸۰۰ تومان خریداری و به حساب آنها واریز می شود.

*پیش بینی خرید ۴ میلیون تن گندم دولتی

دارایی از میزان خرید ۳.۶ میلیون تن گندم توسط بخش دولتی خبر داد و گفت: پیش بینی می شود این میزان تا آخر فصل برداشت به ۴ میلیون تن برسد.

وی ادامه داد: کل خرید تضمینی گندم توسط بخش دولتی سال گذشته ۲ میلیون و ۴۴ هزار تن بود که پیش بینی می شود امسال دوبرابر این میزان محقق شود.

*با افزایش نرخ خرید تضمینی، گندم انبارها به مراکز دولتی تحویل می شود

سخنگوی خرید تضمینی گندم بانک سپه تصریح کرد: با افزایش ۸۰ تومانی نرخ خرید تضمینی گندم حتی از استان هایی که فصل برداشت آنها تمام شده است، گندم به مراکز دولتی تحویل می شود.

وی گفت: تحویل گندم از استان های گرمسیری که فصل برداشتشان تمام شده نشان دهنده این است که آنهایی که گندم را به امید فروش با قیمت بالا تر انبار کرده بودند اکنون تحویل دولت می دهند.