به گزارش پارس به نقل از ایسنا، طبق این قرارداد ایران روزانه ۲۵ میلیون متر مکعب گاز طبیعی به عراق صادر خواهد کرد.

رستم قاسمی وزیر نفت ایران در مراسم امضای این قرارداد با اشاره به اینکه گاز صادراتی به عراق برای تامین سوخت مورد نیاز نیروگاههای دو شهر بغداد و منصوریه مورد استفاده قرار خواهد گرفت گفت: آخرین مراحل احداث این خط لوله به طول ۲۲۷ کیلومتر در خاک ایران توسط پیمانکاران داخلی در حال انجام است.

در این مراسم جواد اوجی مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران نیز گفت: خط لوله صادرات گاز به عراق در خاک ایران از خط لوله ششم سراسری منشعب شده است.

وی افزود: این خط لوله ظرفیت انتقال روزانه ۱۱۰ میلیون متر مکعب گاز را دارد و نیمی از این مقدار برای تامین تقاضای داخل و نیم دیگر برای صادرات در نظر گرفته شده است.

اوجی گفت: با توجه به در پیش بودن فصل سرما و عدم افزایش تولید در سالهای اخیر، وعده افزایش تولید گاز از فازهای ۱۲،۱۵،۱۶،۱۷ و ۱۸ میدان پارس جنوبی به ما داده شده است.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران همچنین از امضای قرارداد دومین خط لوله انتقال گاز ایران به عراق در آینده نزدیک خبر داد.

وی گفت: خط لوله دوم با هدف تامین گاز نیروگاه بصره خواهد بود و بر اساس آن روزانه ۲۰ میلیون متر مکعب گاز طبیعی به عراق صادر خواهد شد.

اوجی افزود: درآمد حاصل از صادرات ۲۵ میلیون متر مکعب گاز طبیعی به عراق روزانه ۱۰ میلیون دلار و سالانه ۳۰۷ میلیارد دلار خواهد بود.