به گزارش پارس به نقل از تسنیم، لیست اعضای هیئت مؤسس دانشگاه ایرانیان که پیش از این به امضا و تأیید کامران دانشجو وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و محمدحسن طریقت منفرد وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی رسیده، برای تأیید نهایی به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارجاع شده بوده، برای اصلاح بازگردانده شد.

بر اساس اخبار کسب شده، یکی از دلایل مخالفت شورای عالی انقلاب فرهنگی با لیست اعضای هیئت مؤسس حضور اسفندیار رحیم مشایی و حمید بقایی در این هیئت است.

همچنین شورای عالی انقلاب فرهنگی به مسئولان این دانشگاه اعلام کرده که اعضای هیئت مؤسس این دانشگاه باید به تأیید این شورا برسد.

بر اساس این گزارش، دانشگاه بین المللی ایرانیان برای اولین بار در سال ۸۸ مطرح شد که پایه گذار آن اسفندیار رحیم مشایی بود و شورای گسترش وزارت علوم با اعطای مجوز به این دانشگاه موافقت کرد اما در پی آن اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی با ایجاد این دانشگاه مخالفت کردند و در ادامه با توجه به موضع گیری رسانه ها و شخصیت های سیاسی و دانشگاهی این پروژه به دست فراموشی سپرده شد.

اما در آخرین جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی در دولت دهم با ایجاد این دانشگاه موافقت شد و رئیس جمهور نیز شب گذشته در آخرین گفت وگوی تلویزیونی خود با مردم به تشریح راه اندازی این دانشگاه پرداخت و حتی با اعلام شماره حسابی از مردم خواست که در جهت کمک مالی به دانشگاه ایرانیان پول واریز کنند و سهام دار شوند

هیئت مؤسس دانشگاه احمدی نژاد تأیید نشد