به گزارش پارس ، بهادر کاظمی در گفت وگو با ایسنا، در پاسخ به این سوال که آیا دولت بدون اطلاع سازمان استاندارد مهلت دوباره ای را به خودروسازان برای نصب دو ایربگ روی محصولاتشان داده است؟ توضیح داد: موضع سازمان استاندارد همان موضعی است که رئیس آن چند روز پیش اعلام کرد. سازمان استاندارد در جریان این مصوبه و تشکیل جلسه مربوط به آن نبوده است.

او با خودداری از ارائه جزئیات بیشتر در این باره اظهار کرد: هم اکنون امکان نصب دو ایربگ روی کلیه خودروهای داخلی به جز دو مدل یعنی پژو پارس و پژو ۴۰۵ وجود دارد و امیدواریم خودروسازان این موضوع را با جدیت دنبال کنند.

وی افزود: از نظر ما زمان بندی مربوط به نصب دو ایربگ روی خودروهای داخلی مشخص بوده و ابلاغ شده است.

معاون سازمان ملی استاندارد درباره دو مدل خودرویی که هنوز امکان نصب ایربگ روی آنها وجود ندارد، عنوان کرد: در حال حاضر فرایند طراحی جلوی داشبورد این دو خودرو در حال انجام است تا امکان نصب ایربگ دوم نیز روی این دو خودرو به وجود آید.

وی گفت: همچنین در حال حاضر برخی از پرایدهای تولیدی دارای دو ایربگ هستند.

به گزارش ایسنا، طبق قانون از ابتدای امسال تمام سواری های داخلی باید به دو کیسه هوا تجهیز می شدند که خودروسازان موفق به این کار نشدند. با این وجود چندی پیش اعلام شد که دولت به خودروسازان تا پایان برای نصب دو ایربگ روی محصولاتشان مهلت داده است.

در همین حال رئیس سازمان ملی استاندارد نیز در تازه ترین اظهارات خود با اشاره به اینکه مصوبه وزارت صنعت برای تمدید نصب دو ایربگ غیرقانونی است، گفت که در حال حاضر مصوبه قبلی شورای عالی استاندارد برای نصب دو ایربگ اجرا می شود که براساس آن خودروسازان تا پایان شهریور باید نسبت به نصب دو ایربگ در ۲۰ درصد محصولات باقی مانده خود اقدام کنند.

به گفته نظام الدین برزگری وزارت صنعت نمی تواند مهلت نصب دو ایربگ را تمدید کند، بلکه ما باید به پلیس راهنمایی و رانندگی اعلام کنیم که این مهلت تمدید می شود یا خیر که پلیس راهور نیز نسبت به شماره گذاری خودروها اقدام کند.

رئیس سازمان ملی استاندارد در گفت وگو با خانه ملت تاکید کرد که در حال حاضر مصوبه قبلی شورای عالی استاندارد برای نصب دو ایربگ اجرا می شود که براساس آن قرار بود از ابتدای تیرماه ۸۰ درصد محصولات خودروسازان دو ایربگ داشته باشند و ۲۰ درصد باقی مانده تا اواخر شهریور برای نصب دو ایربگ مهلت دارند.