به گزارش پارس به نقل از اداره کل دیپلماسی و رسانه ای وزرات امور خارجه، ظریف در ادامه دیدار با مقامات اردنی با ناصر جوده همتای اردنی خود دیدار و گفتگو کرد.

وی در این دیدار با اشاره به زمینه های متعددی که برای همکاری های دوجانبه وجود دارد بر ضرورت توسعه روابط در ابعاد مختلف تاکید کرد.

گسترش همکاری های پارلمانی، توسعه همکاری های اقتصادی از طریق فعال سازی کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی فیمابین و همکاری دو کشور در جنبش عدم تعهد با توجه به ریاست ایران بر این جنبش به ویژه در خصوص فلسطین و مبارزه با اشغال گری از جمله دیگر موضوعات مطرح شده از سوی وزیر امور خارجه در حوزه موضوعات روابط دوجانبه بود.

ظریف همچنین با توجه به مشکلات موجود در منطقه، با اشاره به موضوع فلسطین بعنوان مشکل مبنایی و محوری در کل جهان اسلام و بحران سوریه و مشکلات ناشی از فتنه مذهبی و افراط گرایی، بر ضرورت اقدام مشترک کشورهای منطقه برای حل این مشکل مشترک تاکید کرد.

ناصر جوده وزیر خارجه اردن نیز در این دیدار توسعه روابط و تماس های مقامات دو کشور را مهم ارزیابی کرد.

وی در خصوص موضوعات منطقه ای نیز بر اثرگذاری تحولات منطقه بر تمام کشورهای منطقه تصریح و صحنه سوریه را صحنه ای تاثرآمیز خواند و همکاری برای حل بحران سوریه از طریق راه حل سیاسی را مورد تاکید قرار داد.