به گزارش پارس ، به اعتقاد مسئولان وزارت جهاد کشاورزی لایحه جامع خاک می تواند به تنهایی به عنوان قانون تصویب شود و نباید با طرح منابع طبیعی ادغام شود.

سید علی سجادی - معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور آب، خاک و صنایع - به ایسنا گفت: یکی از دلایلی که لایحه جامع خاک در هنگام تصویب از مجلس شورای اسلامی پس گرفته شده این بود که دولت معتقد است این لایحه نباید با طرح منابع طبیعی ادغام شود.

وی افزود: مسئله خاک در کشور از اهمیت بالایی برخوردار بوده و آن قدر مهم است که می تواند دارای قانون جامع واحدی باشد.

همچنین علیرضا اورنگی - رییس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور - در این باره به ایسنا گفت: دلیل استرداد لایحه جامع خاک از مجلس شورای اسلامی تغییرات اساسی بود که نمایندگان مجلس در این لایحه اعمال کرده و همچنین درصدد ادغام آن با طرح منابع طبیعی بودند.

وی افزود: دولت پس از تغییرات مجلس در لایحه جامع خاک و تصمیم نمایندگان بر ادغام با طرح منابع طبیعی به این نتیجه رسیدند که نمی توانند به اهداف پیش بینی شده خود دست یابد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی تاکید کرد: لایحه جامع خاک برای اولین بار از سوی دولت به مجلس ارائه شده بود تا به دلیل اهمیت مسئله خاک از نظر اقتصادی و استراتژیک بتوان قانون جامعی برای حفظ و غنی سازی آن تدوین کرد.

اورنگی اظهار کرد: به دلیل این اهمیت و گسترده بودن مسائل مختلف خاک دولت معتقد است که لایحه جامع خاک می تواند به صورت مجزا به عنوان قانون به تصویب برسد.

روز گذشته در حالی که گزارش کمیسیون کشاورزی در مورد لایحه جامع خاک که با تغییر و اصلاح عنوان به لایحه جامع منابع طبیعی در دستور کاری مجلس قرار داشت دولت درخواست استرداد لایحه جامع خاک را به مجلس ارائه کرد که به موجب این درخواست این لایحه از دستور کار مجلس خارج شد.