چندیست قیمت هویج در بازار زیاد شده است. علت افزایش قیمت هویج کمبود آن است. مسئولان اعلام کردند قیمت هویج با شروع فصل برداشت هویج کاهش می یابد. 


 

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، از زمانی‌که پای کرونا به میان جامعه باز شد بازار میوه استان تکان خورد و مصرف میوه‌ها و تره‌بار ازجمله لیمو، سیر و این بار هویج به پرواز درآمد.

باتوجه به شرایط کرونایی تاکید بر مصرف میوه موجب افزایش تقاضا شده و همین موضوع موجب برهم زدن تعادل در نتیجه افزایش قیمت خواهد شد.

قیمت هویج طی هفته گذشته روند افزایشی به خود گرفت درحالی که از موز نیز سبقت گرفت و در لیست میوه‌های گران قرار گرفت.

امیرحسین فخرآوران رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار مرکز مازندران در این‌باره در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: قیمت هویج طی هفته گذشته افزایش یافت و تقاضا برای این محصول موجب ادامه روند افزایشی این محصول شد.

وی با بیان اینکه درحال حاضر قیمت هویج به ۲۳ تا ۲۵ هزار تومان در میدان میوه و تره‌بار رسید، افزود: قیمت این محصول در بازار با افزایش ۲۵ تا ۳۵ درصدی به فروش می‌رسد.

 رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار مرکز استان مازندران با اشاره به اینکه قیمت هویج از موز هم پیشی گرفت، تصریح کرد: قیمت امروز موز ۲۰ تا ۲۲ هزار، سیب ۱۶هزار، شلیل ۲۰هزار، هلو ۱۴هزار ، شابلون ۲۰هزار، انگور ۱۵هزار، گوجه ۵هزار، پیاز ۴هزار ، لیموترش ۲۰هزار ، خیار ۸ تا۹هزار، هلو انجیلی۱۵هزار ، گلابی اسپادانا۳۵هزار ، شلیل شمس۱۸هزار ، بادمجان ۶هزار ، کاهو و کلم ۱۰ تومان و آناناس دانه‌ای ۱۳۰ تا ۱۴۰ هزار تومان است.

فخرآوران با اعلام اینکه به نظر می‌رسد باتوجه به افزایش تقاضا برای هویج همچنان شاهد گرانی این محصول هستیم، خاطرنشان کرد: میدان میوه‌ و تره‌بار جمعه‌ها تعطیل بوده و با آغاز فصل برداشت مرکبات، جمعه‌ها فعال خواهد بود.