به گزارش پارس به نقل از مهر، علی اکبر پوکاوه گفت: همزمان با اجرای طرح ضیافت به مناسبت ماه مبارک رمضان، حداقل ۳۰ درصد تنوع در مراکز عرضه کالاها صورت می گیرد. سخنگوی سستاد تنظیم بازار افزود: این بدان معنی است که تعداد غرف و مراکز عرضه در استان ها و شهرستان ها افزایش خواهد یافت ضمن اینکه گستره عرضه را از مراکز استان ها تا شهرستان های دور دست نیز گسترش دادیم.

وی با اشاره به اقدامات در نظر گرفته شده برای اجرای هرچه پربار تر برگزار شدن طرح ضیافت در کشور اظهار داشت: در این راستا تلاش می شود تا برپایی طرح ضیافت به مناسبت ماه مبارک رمضان امسال گسترده تر از سال گذشته به اجرا درآید.

این مقام مسئول در وزارت صنعت، معدن و تجارت موجودی کالاهای اساسی را به اندازه کافی دانست و گفت: عرضه این اقلام در مراکز عرضه مستقیم کالا، فروشگاه های زنجیره ای و فروشگاه های منتخب سازمان میادین میوه و تربه بار انجام می شود.

پورکاوه تعداد نمایشگاههای عرضه مستقیم کالا ویژه طرح ضیافت را حدود ۴۰۰ نقطه در کشور ذکر کرد که با برپایی هزاران غرف نمایشگاهی همراه است. به گفته وی، کالاهای عرضه شده در این نمایشگاه نسبت به سال گذشته متنوع تر خواهد بود ضمن اینکه علاوه بر توزیع شکر، روغن نباتی، برنج، اقلام پروتئینی، گوشت مرغ و قرمز و تخم مرغ برای امسال توزیع حبوبات نیز در دستور کار قرا ر گرفته است.

سخنگوی ستاد تنظیم بازار در ادامه به تامین نیاز واحدهای صنفی برای تولید زولبیا و بامیه اشاره کرد و افزود: اقدامات لازم در جهت حصول این مهم انجام خواهد شد تا اینکه قبل از آغاز ماه مبارک رمضان تدارکات لازم انجام شده باشد.

وی تعیین قیمت کالاهای اساسی را بر مبنای نرخ ارز مرجع اظهار کرد و گفت: در این نمایشگاه ها و مراکز عرضه مستقیم کالا، قیمت های عرضه شده با بازار تفاوت خواهد داشت به طوری که برخی کالاها تا ۲۰ درصد زیر قیمت بازار خواهند بود. بحث مدیریت بازار بر عهده سازمان های صنعت، معدن و تجارت استان ها است تا از همه ظرفیت ها و امکانات برای تجهیز، آماده سازی و داشتن شبکه توزیعی استفاده شود.