به گزارش پارس ، فارس به نقل از خبرگزاری « رویترز» نوشت، پلیس ترکیه دیروز پس از سخنرانی « رجب طیب اردوغان» نخست وزیر ترکیه و « اوباش» توصیف کردن معترضان، نیز به سرکوب معترضان در این کشور ادامه داد و درگیری میان نیروهای امنیتی ترکیه و معترضان با ساعات اولیه صبح امروز چهارشنبه ادامه داشت.

این درحالی است که گفته می شود امروز قرار است، اردوغان با نمایندگان معترضان دیدار و گفت وگو کند اما یکی از این گروه های مخالف و معترض اعلام کرده است که هیچ دعوتی در این باره دریافت نکرده است و به هر حال نیز در این گفت وگوها حاضر نخواهد شد.

به نظر می رسد که دلیل این مسئله، سرکوب شدید دیروز معترضان در میدان « تقسیم» استانبول باشد.

پلیس ضد شورش ترکیه صبح دیروز وارد میدان تقسیم استانبول شد و با حمله به تظاهرات کنندگان، تلاش کرد تا آنها را کنترل و متفرق کند.

خبرگزاری فرانسه نیز نوشت که ده ها نیروی پلیس ضد شورش به میدان تقسیم حمله کردند و با استفاده از گاز های اشک آور و ماشین های آب پاش با فشار قوی تلاش کردند تا جمع معترضان را متفرق کنند. البته این نیروهای به طرف « گیزی پارک» که در آن صدها چادر نصب شده و معترضان شب ها را در آن به سر می برند، حمله نکردند.

از چند روز پیش تمامی نیروهای امنیتی ترکیه، از میدان تقسیم عقب نشینی کرده بودند اما امروز بار دیگر به جمع معترضان میدان تقسیم حمله کردند.

تظاهرات گسترده در سطح ترکیه که از جمعه دو هفته پیش آغاز شد و تاکنون نیز ادامه دارد، در مرحله نخست در حمایت از تجمع کنندگان در پارک میدان « تقسیم» صورت گرفت و به تدریج این اعتراضات به تظاهرات ضد دولتی تبدیل شد. تظاهرات کنندگان هم اکنون خواستار استعفای « رجب طیب اردوغان» نخست وزیر ترکیه هستند.