به گزارش پارس ، احمد نعمت بخش در گفت وگو بایسنا، اظهار کرد: اوایل اردیبهشت ماه امسال خودروسازان در جلسات خود با شورای رقابت خواستار تعیین قیمت مناسبی برای خودروهای تولیدی و خروج از زیان شدند.

وی با بیان این که در آن زمان رییس شورای رقابت از خودروسازان خواست فروش خودروهای پرتیراژ را با قیمت های توافقی آغاز کنند و پس از آن تورم سه ماهه اول سال در قیمت این خودروها لحاظ خواهد شد، خاطرنشان کرد: با توجه به این موضوع و پایان سه ماه ابتدایی سال، دو شرکت ایران خودرو و سایپا در مکاتبه ای با شورای رقابت درخواست افزایش قیمت خودروهای پر تیراژ داخلی با توجه به توافقات صورت گرفته را مطرح کرده اند.

دبیر انجمن خودروسازان ایران ادامه داد: با قیمت های فعلی تولید خودروهای پر تیراژ برای خودروسازان با ضرر و زیان همراه است. علاوه بر آن زیان ۴۵۰۰ میلیارد تومانی سال گذشته نیز به خودروسازان پرداخت نشده است.

وی افزود: در این شرایط ایران خودرو و سایپا مجبور شدند برای آن که مشمول ماده ۱۴۱ قانون تجارت نشوند دارایی های غیر مولد خود را فروخته و با استفاده از سودهای اندوخته و همچنین توزیع زیان بین شرکت های زیر مجموعه، زیان خود را در دفاتر مالی سالانه به شدت کاهش دهند.

نعمت بخش با بیان این که در نتیجه این اقدام زیان انباشته ایران خودرو در سال ۹۱ از دو هزار میلیارد تومان واقعی به ۴۸۰ میلیارد تومان در دفاتر مالی کاهش یافته است، تصریح کرد: این کاهش زیان صوری بوده و واقعیت آن است که این بنگاه ها به دلیل جلوگیری از واقعی سازی قیمت ها در سال گذشته با ضرر و زیان بالایی مواجه شدند.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه علیرغم مکاتبات مختلف با روسای کمیسیون های اقتصادی، صنایع و برنامه ریزی مجلس برای پرداخت ضرر و زیان خودروسازان براساس تبصره ۲ ماده ۱۰۱ قانون برنامه پنجم توسعه، این اقدام صورت نگرفته است.