به گزارش پارس به نقل از ایسنا، عبدالحسین بیات در حاشیه دومین همایش بین المللی معرفی فرصت های سرمایه گذاری و توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی، گفت: یک قرارداد دیگر هم بین یک شرکت ایرانی و یک شرکت از کره جنوبی بسته شد که بر اساس آن مجتمع تولید آمیزه پلیمری با ظرفیت تولید ۳۰ هزار تن محصول احداث خواهد شد.

وی ادامه داد: بر اساس قرارداد یک واحد کامپوند PVC با ظرفیت حدود ۳۰۰ هزار تن با یک شرکت ازترکیه امضا شده است.

امکان خرید خوراک به صورت بلند مدت و خارج از بورس

رییس دفتر توسعه صنایع تکمیلی شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران در حاشیه دومین روز دومین همایش بین المللی معرفی فرصت های سرمایه گذاری و توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی اظهار کرد: در روز اول همایش دوقرارداد بین دو شرکت ایرانی و یک شرکت کره ای منعقد و قرار شد در مناطق وی‍ ‍ ژه اقتصادی ماهشهر و عسلویه واحد تولید آمیزه های پلیمری و آلیاژهای پلیمری (کامپاندهای پلیمری) احداث شود.

محمد زیار ادامه داد: آلیاژهای پلیمری موادی با خواص پلیمری و فیزیکی بالاتر از پلیمرهای عادی هستند و می توانند جاگزین خوبی برای فلزات گران قیمت باشند؛ برای تولید این گونه محصولات نیاز به تکنولوژی بالایی است.

وی با اشاره به این که حجم تولید در دوقرارداد در مجموع حدود ۶۰ هزار تن تولید برنامه ریزی شده که خوب است، ادامه داد: این حجم در کلاس خود تولید انبوه محسوب می شود و انشالله محصولات تولیدی صادر خواهد شد.

رییس دفتر توسعه صنایع تکمیلی شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران تاکید کرد: با ترکیه تفاهم نامه در راستای توسعه زنجیره ارزش PVC و جلوگیری از خام فروشی این محصول است. قرارداد مذکور با هدف عدم خروج PVC به صورت خام از کشور و تبدیل آن به کالای نهایی است.

زیار با اشاره به لزوم پیگیری تفاهم نامه ها تا زمان عقد قرارداد، گفت: همچنین تفاهم نامه ای بین یکی از شرکت های هلدینگ خلیج فارس با یک شرکت خارجی وجود دارد که می تواند ظرفیت خوبی از زنجیره محصولات پتروشیمی را پوشش دهد.

وی همچنین با تفاهم نامه دیگر که در روز دوم همایش امضا شد، گفت: این تفاهم نامه مربوط به خوراک است، بر اساس قولی که داده بودیم اگر شرکتی در منطقه ماهشهر در صنایع تکمیلی سرمایه گذاری کند این امکان را بوجود می اوریم که بتوانند از قرارداد بلندمدت خوراک استفاده کنند.

رییس دفتر توسعه صنایع تکمیلی شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران با تاکید بر فراهم شدن شرایط برای خرید خوراک به صورت بلند مدت و خارج از بورس گفت: در قرارداد زمان مشخص می شود و محدودتی از نظر حاکمیتی بر تعداد سال ها نداریم.

زیار در ادامه صحبت های خود بر کیفیت خوب محصولات پتروشیمی ایران تاکید کرد و گفت: شرکت های اروپایی محصولات ایران را می خرند و ایران در حوزه کیفیت، بهترین محصولات را در دنیا دارد.

وی تصریح کرد: با توجه به تفاهم نامه هایی که منعقد شد، قطعا در حوزه های مشخص شده افزایش کیفیت هم خواهیم داشت.

رییس دفتر توسعه صنایع تکمیلی شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران با تاکید بر این که نرخ بازگشت سرمایه حدود ۵۰ درصد است و دو ساله کل هزینه های انجام شده بر می گردد، گفت:

زیار تصریح کرد: اصل سرمایه گذاری در بخش ارزی امضای دو قرارداد بین دو شرکت ایرانی و یک شرکت از کره جنوبی حدود ۴۴ میلیون دلار و هر طرح از نظر ریالی حدود ۲۲میلیارد تومان است.