به گزارش پارس به نقل از تسنیم، امروز (دوشنبه ۱۱ تیرماه) قیمت جهانی طلا به دلیل اظهارات یک مقام فدرال رزرو در مورد لزوم تداوم سیاست محرک اقتصادی و همچنین کاهش ارزش سهام در بازارهای آسیایی افزایش یافت.

این در حالی است که قیمت این فلز گرانبها طی سه ماهه دوم سال جاری میلادی ۳۶۰ دلار کاهش یافته که این رقم رکورد جدیدی در طول تاریخ معاملات طلا محسوب می شود.

قیمت طلا هفته گذشته به دلیل نگرانی از کاهش زودهنگام سیاست خرید اوراق قرضه فدرال رزرو، ۵ درصد کاهش یافت. اقدامات محرک اقتصادی موجب تزریق نقدینگی به بازار طلا شده و قیمت این فلز گرانبها را افزایش داده است.

هم اکنون هر اونس طلای جهانی با ارزش ۱۲۶۶ دلار، هر مثقال طلا در بازار داخلی با ارزش ۴۶۳ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار با ارزش ۱۰۶ هزار تومان قیمت گذاری شده و مورد مبادله قرار می گیرد؛ افزایش طلا در بازار جهانی تأثیر مستقیم در بازار داخلی داشته و موجب فراز قیمت ها شده است.

در بازار سکه قیمت یک قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم یک میلیون و ۱۱۵ هزار تومان، طرح جدید یک میلیون و ۱۵۰ هزار تومان، نیم سکه ۵۹۵ هزار تومان، ربع سکه ۳۹۵ هزار تومان و سکه یک گرمی ۲۶۵ هزار تومان قیمت گذاری شده است.

اما در بازار ارز بر خلاف بازار طلا و سکه قیمت ها نسبت به دیروز کاهش یافته و هر دلار با ارزش ۳۳۴۰ تومان از مردم خریداری و با ارزش ۳۳۸۰ تومان به متقاضیان فروخته می شود.

فعالان بازار به تسنیم گفته اند که شنیده شده امروز تزریق ارز در بازار داخلی افزایش یافته و همین امر موجب کاهش قیمت ها شده است.