به گزارش پارس ، احمد مهران خبرنگار شبکه تلویزیونی المیادین، در قاهره درباره بیانیه شب گذشته اتحادیه عرب گفت: اتحادیه عرب منتظر مشخص شدن نتیجه تحقیقات هیات سازمان ملل نماند و موضع قابل توجهی اتخاذ کرد. این اتحادیه، دولت سوریه را مسئول استفاده از سلاح شیمیایی در منطقه الغوطه الشرقیه دانست. این اتحادیه حتی از دولت سوریه خواست عاملان این جنایت را به دادگاه های بین المللی تحویل دهد. لحن تند بیانیه اتحادیه عرب به گونه ای بود که به نظر می رسد تلاش می کند پوشش سیاسی و قانونی برای حمله نظامی آمریکا به سوریه را فراهم کند.


ایمن سمیر سردبیر روزنامه السیاسه مصر به المیادین گفت: « بیانیه اتحادیه عرب به راه حل سیاسی برای حل بحران سوریه و کنفرانس ژنو ۲ اشاره نشده است.

در روزهای آینده شاهد بلند شدن صدای موشک ها در منطقه در برابر صدای دیپلماسی و گفتگو خواهیم بود. »
در ادامه این گزارش آمده است: لبنان، الجزایر و عراق مخالف تصمیمات اخیر اتحادیه عرب هستند. دودستگی در بین کشورهای عربی تشدید شده است و می تواند بر نشست آینده وزرای امور خارجه کشورهای عربی در روز سوم ماه سپتامبر تاثیر بگذارد. نخستین بار نیست که بعضی کشورهای عربی از غرب برای حمله به یک کشور عربی حمایت می کنند. عراق مهمترین نمونه در این باره است. به ویژه که دروغ بودن ادعاها برای توجیه حمله به عراق ثابت شد.