به گزارش پارس به نقل از تسنیم، علی صالح آبادی درباره دلایل رونق بورس در روزهای اخیر اظهار کرد: رونقی را که این روزها شاهد هستیم ناشی از چند عامل است که یکی از آن ها سودآوری شرکت ها بوده که به شدت افزایش یافته و دیگری نیز در ارتباط با فصل مجامع شرکت هاست که معمولا در پایان تیر اتفاق می افتد و سود سال گذشته بین سهامداران تقسیم می شود.

وی ادامه داد: یکی دیگر از اتفاقات مهم و تأثیرگذار در این راستا نیز عرضه هلدینگ عظیم پتروشیمی خلیج فارس بود که تاکنون هزار میلیارد تومان از آن عرضه اولیه شده است و البته رکود بازارهای رقیب نیز عامل دیگر رونق بورس در این اواخر بوده زیرا شاهد هستیم قیمت طلا به شکل جهانی کاهش یافته و در نرخ دلار نیز تثبیت یا کاهش روی داده است.

رئیس سازمان بورس با اشاره به اینکه سال گذشته هم رشد خوبی در شاخص بورس داشتیم، عنوان کرد: رونق بورس حاکی از رفتن سرمایه ها به سمت تولید است. برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و مشارکت بالای مردم که نشان از استحکام نظام داشت نیز عامل تأثیرگذار دیگری بر رونق بورس بوده است.

صالح آبادی درباره پیش بینی هایش برای آینده این بازار گفت: بورس نوسان دارد و چیزی که مهم است، بازار سرمایه باید در یک افق بلند مدت نگریسته شود و سرمایه گزاران با دید بلند مدت بایستی سبدی از سهام را انتخاب کنند و جو زده نشوند.