به گزارش پارس به نقل از پرشین خودرو، بیل فورد از اعضای هیئت مدیره شرکت خودروسازی فورد که نتیجه ی هنری فورد بزرگ هم هست در کنفرانس « فراتر با فورد» Further with Ford زمانی که برای سخنرانی روی صحنه رفت اذغان کرد که صنعت خودرو در چند دهه گذشته نوآوری خیره کننده در حد سیلیکون ولی (بازار کامپیوتر) نداشته است.


بیل فورد در این سخنرانی گفت: اگر به سال ۱۹۰۳ بازگردیم، زمانی که شرکت فورد تأسیس شده، صنعت خودرو، تنها صنعتی بود که در آن نوآوری بی وقفه به وقوع می پیوست. اما طی سال های بعدی سرعت این نوآوری کند شد.


بیل فورد نوآوری در صنعت خودرو را محدود به عملکرد قوای محرکه نمی داند و معتقد است که پیشرفت های خیره کننده در صنعت خودرو می تواند در بخش ایمنی و اطلاعات-سرگرمی (infotainment که متشکل از دو کلمه information و entertainment است) هم اتفاق بیفتد.


فورد در سخنرانی خود گفت: منظور من این نیست که ما خودروسازان باید مخترع همه ی فناوری های امروز باشیم، هر چند که در خیلی از موارد بوده ایم، ما باید بتوانیم با سرعت کافی فناوری های در حال شکل گرفتن را به خدمت بگیریم مخصوصاً آن بخش هایی از فناوری را که مردم علاقه زیادی به آن نشان می دهند و برای آنها ارزش دارد.


فورد معتقد است که آن دوره به سر آمده که گفته می شد در کمپانی ما اختراع نشده پس از آن استفاده نمی کنیم. لازم نیست همه ی اجزا و قطعات داخل خودرو را خودمان ساخته باشیم باید به عنوان مشتری قطعات و مجموعه ها چابک عمل کنیم و نوآوری های روز را دریابیم و با آغوش باز از آنها استقبال به عمل آوریم تا بتوانیم برای مشتریان خودمان ارزش افزوده داشته باشیم.


بیل فورد معتقد است برای آن که نوآوری ها بی وقفه اتفاق بیفتد هیچ عیب و ایرادی ندارد که صنعت خودرو به سیلیکون ولی (منظور بازار فناوری های کامپیوتر، اینترنت و مخابرات است) روی بیاورد و از ایده ها و محصولات آن استفاده کند.


حتی ایرادی ندارد اگر در بازار صنعت کامپیوتر و اینترنت آزمایشگاه های تحقیقاتی دایر کند. این کار را هوندا، جنرال موتورز، مرسدس بنز، رنو-نیسان و فولکس انجام داده اند.