به گزارش پارس به نقل از ایسنا، نسرین یادگاری کارشناس تغذیه، اظهار داشت: چای سبز را شاید بتوان در گروه دسرهای غذایی دسته بندی کرد که مایعات بدن را تامین می کند.

وی با اشاره به اینکه" چای سبز حاوی آنتی اکسیدان است و می تواند در جلوگیری از بروز سرطان کمک کننده باشد" افزود: توصیه می شود برای تامین آنتی اکسیدان مورد نیاز بدن از مواد غذایی که حاوی مقدار و حجم زیادی آنتی اکسیدان هستند مانند میوه ها، سبزیجات و مغزها استفاده شود به دلیل اینکه در خصوص چای سبز هنوز این موارد به اثبات نهایی نرسیده است.

یادگاری تصریح کرد: انواع چای ها و همچنین چای سبز ماده اصلی غذایی محسوب نمی شوند فقط مایعات مورد نیاز بدن را تامین می کنند. چای سبز به دلیل اینکه مدر است دو برابر آنچه که مصرف می شود آب بدن را دفع می کند و خاصیت و مزیت چندانی برای بدن ندارد و فقط در فعل و انفعالات دستگاه گوارش موثر است.

وی در خصوص تاثیر چای سبز در لاغری گفت: استفاده از یک ماده برای لاغر شدن قطعاً کمک کننده نخواهد بود. برای لاغر شدن علاوه بر برنامه غذایی مناسب باید تحرک لازم و همچنین رفتارهای غذایی درستی وجود داشته باشد و فرد از مصرف تنقلات و چربی بیش از حد اجتناب کند، صرفاً با مصرف چای سبز نمی توان وزن را کاهش داد.

کارشناس تغذیه مرکز بهداشت استان مرکزی با اشاره به اینکه" انواع چای ها مانند چای سبز حاوی تانن، کافئین و فیبر محلول هستند که این مواد نمی توانند در کاهش وزن اثر گذار باشند" اضافه کرد: این مواد به قدری در چای سبز کم هستند که به چشم نمی آیند و قطعاً موثر نیستند و روی سلامت پوست نیز تاثیر این مایع اثبات نشده است.

یادگاری در خصوص نوع دم کردن چای سبز گفت: برای اینکه همین مقدار کم فیبر، کافئین و تانن در چای سبز باقی بماند باید دم کردن آن دو تا پنج دقیقه طول بکشد و نیازی هم به حرارت دادن آن نیست و فقط در مقداری آب جوش ریخته شود و بعد از گذشت این زمان میل شود تا خاصیت خود را از دست ندهد.