به گزارش پارس نیوز، 

در نشست کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی که عصر روز گذشته در محل اتاق ایران برگزار شد، اکبر غمخوار یکی از فعالان صنعت گردشگری و فعال در حوزه تورهای ورودی خطاب به معاون گردشگری شورای عالی مناطق آزاد که در این برنامه حضور داشت، گفت: چرا ایرانی ها باید به مناطق آزاد سفر کنند و یا اینکه چرا فکر می کنید گردشگری خارجی در این مناطق توسعه می یابد آن هم با طرح بدون ویزا. گردشگران قرار است با کدام پرواز بین المللی به مناطق آزاد برسند؟ غیر از دبی و مسقط که به جزیره کیش پرواز دارند دیگر کدام یک از مناطق آزاد به صورت مستقیم با کشورهای دیگر پرواز دارند؟ پس اگر به دنبال توسعه گردشگری خارجی هستیم اولین موضوع دسترسی یک یا دو پایتخت اروپایی  به یکی از مناطق آزاد کشورمان است.

وی ادامه داد: موقعی می گفتند که تجارت چمدانی در مناطق آزاد بسیار مناسب است اما اکنون در مناطق آزاد مزیت نسبی خرید وجود ندارد. همچنین بسیاری از مردم به دنبال خرید خانه دوم در شهر و یا کشور دیگر هستند. شمالی ها در این زمینه زرنگ بوده اند ما می توانیم این کار را در مناطق آزاد باب کنیم، امتیازی در این مناطق ایجاد کنیم که مردم خانه دوم خود را در کیش و یا قشم بخرند.

وی گفت: چند سال پیش با شهردار آنتالیا جلسه داشتم آنها در زمستان ۱۷ هزار تیم ورزشی را در این فصل پذیرش می کردند. ما هم اگر می خواهیم چنین فرصتی را از دست ندهیم باید در جایی مانند کیش چنین برنامه هایی را داشته باشیم. بهتر است مدیریت رویدادها را بسته به هر منطقه انجام دهیم بسیاری از مناطق آزاد کنار ساحل هستند. یکی از پدیده هایی که می تواند به مناطق آزاد کمک کند توسعه گردشگری دریایی است. چرا کشتی کروز به مناطق آزاد نمی آید؟ کشتی های کروز معمولا سه هزار نفر را در خود می پذیرند آنها می توانند در جایی مانند چابهار، کیش یا قشم پهلو بگیرند و از بازارهای ایران خرید کنند. موضوع دیگر گردشگری سلامت است که می توان یک برنامه برای اطبا و پزشکان خارجی داشت و برای آنها در مناطق آزاد برنامه داشته باشیم.

در پاسخ به این پیشنهادات، محمدرضا رستمی معاون گردشگری و فرهنگی مناطق آزاد بیان کرد: ما در نظر داریم چند پرواز بین المللی برای کیش و ماکو برقرار کنیم. همچنین پیشنهاد خرید خانه دوم در مناطق آزاد پیشنهاد بسیار خوبی است. اکنون در ماکو باغ ویلاها را ایجاد کرده اند تا گردشگران داخلی و خارجی بتوانند از آنها استفاده کنند.

وی همچنین گفت: کشتی کروز از اروند به کیش، قشم و چابهار راه اندازی خواهد شد. ما در نظر داریم از سرمایه گذاران برای این کار بهره بگیریم.

انتهای پیام/