به گزارش پارس نیوز، 

علی مکرمی در نشست هم اندیشی توسعه منطقه ای تکاب افزود: این شهرستان از مناطق مستعد و مطرح آذربایجان غربی در زمینه توسعه صنعت گردشگری به شمار می رود که نیازمند توجه ویژه است.

وی با بیان اینکه تاکنون از پتانسیل های تکاب در بخش های مختلف به ویژه حوزه گردشگری به طور مطلوب بهره برداری نشده است، گفت: ظرفیت های گردشگری تکاب تاکنون مغفول مانده و در جهت توسعه پایدار این شهرستان استفاده مطلوب نشده است.

فرماندار تکاب با اشاره به ضرورت توجه به رونق صنعت گردشگری برای توسعه این شهرستان بیان کرد: با توجه به توانمندی های تکاب در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری و وجود مجموعه میراث جهانی تخت سلیمان به عنوان چهارمین اثر ملی کشور در فهرست جهانی سازمان یونسکو، با برنامه ریزی مطلوب و مدون می توان به صنعت گردشگری در تکاب و ایجاد تولید و اشتغال و فعالیت های اقتصادی در این بخش رونق بخشید.

مکرمی نامناسب بودن زیرساخت های گردشگری در این شهرستان را از موانع اصلی توسعه این بخش عنوان کرد و افزود: راه های دسترسی به آثار تاریخی و گردشگری تکاب وضعیت مطلوب و مناسبی ندارد و نیازمند توجه ویژه است.

وی با بیان اینکه سال آینده راه های دسترسی تکاب اصلاح می شود، گفت: توسعه زیرساخت های گردشگری و بهبود و ساماندهی محورهای ارتباطی این شهرستان موجب خروج صنعت گردشگری تکاب از رکود شده و تحرک لازم در این بخش محقق خواهد شد.

فرماندار تکاب اضافه کرد: تلاش می کنیم با توسعه زیرساخت ها و بهبود وضعیت جاده ها در ماه های آینده زمینه حضور و مشارکت سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی بخش خصوصی در توسعه و رونق صنعت گردشگری تکاب را فراهم کنیم.

مکرمی بیان کرد: بدون تقویت زیرساخت ها و مشارکت بخش خصوصی، توسعه صنعت گردشگری در تکاب روی نمی دهد و از این رو هر دو موضوع در فرآیند برنامه ریزی شهرستان مورد توجه قرار گرفته و طرح های خوبی در این زمینه عملیاتی خواهد شد.

مجموعه میراث جهانی و گردشگری تخت سلیمان که در 45 کیلومتری شمال شرقی تکاب واقع شده و در سال 1382 در فهرست آثار میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده از مهترین آثار تاریخی کشور است که ظرفیت مهم و بستری مناسب برای توسعه صنعت گردشگری این شهرستان است.

این محوطه تاریخی سالانه پذیرای بیش از 50 هزار گردشگر داخلی و خارجی است اما از زیرساخت های گردشگری از جمله راه های دسترسی مناسب بهره مند نیست.

چمن متحرک چملی گل ، آبشار دوقلوی قینرجه، زندان سلیمان، مجموعه چشمه های آبگرم احمد آباد و قینرجه، کاخ ها و خانه های اربابی از سایر آثار طبیعی و تاریخی تکاب است.

انتهای پیام/