به گزارش پارس نیوز، 

محمد امامی امین روز یکشنبه در نشست خبری سومین نمایشگاه توانمندی های صادراتی جمهوری اسلامی ایران با تأکید بر اینکه به دلیل ایجاد آلودگی و بار ترافیکی، مخالف برگزاری نمایشگاه در نمایشگاه بین المللی سئول نیز هستیم اظهارداشت: در این مجموعه تنها نمایشگاه های تخصصی برگزار می شود؛ البته از برگزاری نمایشگاه های تخصصی در شهرآفتاب واقع در جنوب پایتخت نیز استقبال می کنیم.

امامی امین افزود: تلاش می شود آن دسته از فعالیت های اقتصادی که حاکمیتی نیست و امکان واگذاری آن وجود دارد برون سپاری شود.

وی با اشاره به اینکه دولت وظیفه حمایت از صادرات را دارد گفت: متولی اصلی نمایشگاه توانمندی های صادراتی ایران باید اتاق بازرگانی باشد اما ازآنجا که این موضوع در اولویت آنها قرار ندارد دولت مجبور است به این حوزه ورود کند.

معاون استاندار تهران در پاسخ به انتقادهای شهباز حسن پور نماینده مردم سیرجان در مجلس شورای اسلامی درخصوص پرداخت نشدن جوایز صادراتی نیز خاطرنشان کرد: مشوق صادراتی برای زمانی بود که دلار 3200 تومان بود اما اکنون که نرخ دلار 11 تومان است آیا باید مجوز صادراتی از کیسه بیت المال داده شود؟

امامی امین با تأکید بر اینکه اکنون بهترین زمان برای رشد صادرات است یادآورشد: در شرایطی که نرخ ارز 11 هزار تومان است نباید مشوق صادارتی داده شود.

به گفته وی اگر دولت در جایی مانع صادارت می شود به دلیل آن است که صادارت آن کالا موجب تشویش بازار می شود.

وی با بیان اینکه استان تهران بیش از 17 هزار کارخانه، 72 هزار واحد صنفی تولیدی و 400 هزار واحد صنفی دارد اظهارداشت: وجود این تعداد کارخانه به معنای ظرفیت صنعتی و تولیدی بسیار بالای این استان است.

معاون استاندار تهران با اشاره به اینکه بسیاری از منسوجات و تولیدات واحدهای صنعتی استان از نظر کمی و کیفی قابل رقابت با تولیدات مشابه خارجی است خاطرنشان کرد: در حوزه بازاریابی طی سال های اخیر تلاش های گسترده ای به منظور شناساندن ظرفیت های تولیدی استان انجام شده است.

وی با بیان اینکه حوزه های صنعت، تولید، بازار و مصرف کننده دچار از هم گسستگی است که باید به حداقل برسد یادآور شد: برگزاری نمایشگاه توانمندی های صادراتی به اثربخشی به این حوزه کمک زیادی می کند.

قرار است سومین نمایشگاه بین المللی توانمندی های صادراتی جمهوری اسلامی ایران از 22 تا 25 آذرماه جاری با حضور 77 کشور در مجموعه نمایشگاهی شهرآفتاب برگزار شد.

مجموعه نمایشگاهی بین المللی شهرآفتاب که سال 95 همزمان با بیست و نهمین دوره نمایشگاه بین المللی کتاب افتتاح شد در جنوب شهر تهران در زمینی به مساحت 138 هکتار در مجاورت مرقد مطهر امام خمینی (ره) قراردارد.

انتهای پیام/