به گزارش پارس نیوز، 

رضا غلامعلی‌پور معاون توسعه بازار فرابورس در برنامه گفتگو ی 18:30 شبکه خبر درباره شرح وظایف و ابزار های مالی بازار فرابورس تصریح کرد: در شرکت فرابورس بازارهایی وجود دارد که برای قبول سهام شرکت های بزرگ که شبیه به بورس اوراق معامله می شود همچنین در فرابورس بازار شرکت های کوچک SME هم وجود دارد.

 

وی در خصوص بازار سوم بازار عرضه های بلوکی و عمده در شرکت فرابورس گفت: این بازار به صورت دائم نیست و سهام شرکت های دولتی در این بازار برای خصوصی سازی در افق سند چشم انداز 20 ساله عرضه می شود.

غلامعلی‌پور افزود: در فرابورس شرکت های SME  با تامین سرمایه پس از مدتی با اخذ استانداردهای لازم، امکان رشد خواهند داشت.

معاون توسعه بازار فرابورس با اشاره به گزارش سهولت انجام کسب و کار بانک جهانی و رشد 85 درصدی رتبه ایران در نماگر تجارت فرامرزی نسبت به سال گذشته گفت: شاخص شرکت های فعال در بازار فرابورس از اول سال تا هفته گذشته 56 هزار میلیارد تومان مجموع معاملات در بازار فرابورس بوده است.

 

وی تصریح کرد: بخش عمده این رشد 8 ماهه مربوط به شرکت های صادر محور بوده است که واکنش مثبت به این نوع شرکت ها در معاملات سهام آنها در فرابورس بازتاب داشته است.

 

این مقام مسئول تاکید کرد: خرید از فرابوس باید بر اساس آگاهی باشد نه رفتارهای هیجانی و مقطعی و سرمایه گذاران باید با مشاوره با افراد کارشناس ریسک سرمایه گذاری در این بازار را کاهش دهند.

 

انتهای پیام/