به گزارش پارس نیوز، 

محسن احتشام رئیس شورای ملی زعفران در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضعیت بازار طلای سرخ اظهار کرد: هم اکنون حداقل نرخ هر کیلو زعفران 6 میلیون و حداکثر 12 میلیون تومان است.

وی قیمت زعفران در بازار را پیش بینی کرد و افزود: در شرایط فعلی قیمت طلای سرخ تابع میزان نرخ روزانه خرید گل زعفران از کشاورزان است و تا پایان فصل برداشت نمی توان پیش بینی خاصی در این باره داشت.

احتشام با اشاره به اینکه دو عامل تولید و نوسان نرخ ارز تعیین کننده قیمت زعفران در بازار است، بیان کرد: هم اکنون در ابتدای فصل برداشت زعفران هستیم و به سبب بارندگی های اخیر، برداشت در بسیاری از مناطق گرمسیری آغاز نشده است که بتوان پیش بینی دقیقی راجع به تولید زعفران داشت.


بیشتر بخوانید: تولید زعفران به 400 تن می رسد/رشد 30 درصدی صادرات در شش ماهه ابتدای سال


رئیس شورای ملی زعفران در پاسخ به این سوال که آیا قیمت کنونی زعفران حباب دارد، گفت: با توجه به افزایش نرخ ارز، قیمت زعفران حباب ندارد.، اما با این حال از وزارت جهاد کشاورزی درخواست کرده ایم که قیمت پایه ای برای انواع زعفران مشخص کند تا براساس آن بتوان گفت که نرخ زعفران حباب دارد یا خیر؟

وی ادامه داد: علیرغم آنکه بزرگترین تولیدکننده زعفران در دنیا هستیم اما به دلیل ضعف مدیریت بازار تعیین کننده قیمت محصول نیستیم چرا که هم اکنون عمده زعفران توسط  کارت های یکبار مصرف به بازارهای هدف صادر می شود.

احتشام در پایان درباره میزان صادرات زعفران تصریح کرد: تا پایان سال پیش بینی می شود که 200 تن زعفران به بازارهای هدف صادر شود.

انتهای پیام/