به گزارش پارس نیوز، 

صادق ضیاییان رئیس مرکز خشکسالی در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضعیت بارش‌های کشور اظهار کرد: براساس آخرین آمار از ابتدای مهرماه تا به امروز، بارش‌های کشور به 22.7 میلی متر می‌رسد در حالیکه مدت مشابه سال قبل این رقم 9.3 میلی متر بوده است.

وی افزود: پیش‌بینی‌های اولیه حاکی از آن بود که میزان بارندگی در این بازه زمانی به 15.4 میلی متر برسد، در حالیکه بارندگی‌هایی که تاکنون اتفاق افتاده بیانگر افزایش 7.3 میلی متر( معادل 47 درصد) بیش  از نرمال بوده است.

ضیاییان ادامه داد: استان‌های شمال غرب از جمله آذربایجان شرقی 15 میلی متر، اردبیل 24 میلی متر و زنجان 20 میلی متر کمتر از بلند مدت و مازندران 52 میلی متر و ایلام 31 میلی متر بیش از دوره بلند مدت بارش دریافت کرده است.

رئیس مرکز خشکسالی گفت: با توجه به وضعیت کنونی انتظار می‌رود که در اغلب نقاط کشور تا پایان فصل پاییز بیش از نرمال بارندگی داشته باشیم.

وی در پایان با بیان اینکه بارش‌های پاییزه تنها چند درصد از کل بارندگی‌های کشور را تشکیل می دهد، تصریح کرد: با توجه به آنکه تنها 25 درصد از بارندگی‌های کشور مربوط به فصل پاییز و مابقی زمستان است، از این رو نمی‌تواند تأثیر چندانی در جبران کمبود منابع آبی ماه‌های قبل داشته باشد.

انتهای پیام/