به گزارش پارس نیوز، 

عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در مراسم رونمایی از طرحهای هوشمند سازی شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) با بیان اینکه در آخرین روز کاری ام به شکل نمادین تداوم مدیریت و نسل جدید جوان را در شهر فرودگاهی امام خمینی (ره)می‌بینم گفت: پروژه اپلیکیشن شهر فرودگاهی امام خمینی (ره)،دروازه هوشمند ایران است.

وی ادامه داد: امیدوارم با ایجاد چنین طرح‌های هوشمند سازی شاهد رشد فناوری در ایران باشیم.

اپلیکیشن شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) رونمایی شد

شهرام آدم نژاد مدیر عامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) با بیان اینکه پروژه‌های هوشمند سازی در فرودگاه امام خمینی (ره) هزینه‌های چندان زیادی نداشت گفت: اپلیکشین شهر جامع فرودگاه امام خمینی (ره) یک نرم افزار کاربردی برای خدمات بهتر برای شهروندان و مسافران است و برای اولین بار فناوری پردازش زبان طبیعی به زبان فارسی در آن به کار گرفته شده است.

وی ادامه داد: در این اپلیکیشن سطح سرویس خدمات مشخص شده و در تمامی مکان‌های عمومی که دولت طراحی کرده است خدمات را ارائه می‌دهد و سطح سرویس آنها را مشخص می‌کند.

آدم نژاد افزود: در گذشته طرح‌های هوشمند سازی سطح سرویس و نوع خدمات را مشخص نمی‌کرد اما این طرح تمامی سطح‌های سرویس  و همچنین مشکلات ارائه شده را مشخص می‌کند.

مدیر عامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) با بیان اینکه در شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) 40 خدمت به مردم ارائه می‌دهیم افزود: سعی داریم با ارائه این خدمات رضایت مشتری را علاوه بر رقابت مستمر فراهم کنیم.

وی تصریح کرد:  به اسناد بالادستی مدام گفته شده که دولت خود عامل توسعه نیست بلکه محرک توسعه است بنابراین سعی کرده‌ایم با ایجاد چنین نرم‌افزارهای هوشمندی خود محرک توسعه باشیم.

آدم نژاد گفت: در طراحی این اپلیکیشن انواع دستگاه‌ها  از جمله نیروی انتظامی، اداره گذرنامه کمک کردند و ما توانستیم تمامی خدمات را به متقاضیان ارائه دهیم.

مدیر عامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) تاکید کرد: امیدواریم تمامی دستگاههای دولتی بتوانند چنین اپلیکیشنی را راه اندازی کنند زیرا که علاوه بر مسافران، کاربران و همچنین همکارانی که خدمات را ارائه می‌دهند آرامش دارند.

وی به ویژگی اصلی این اپلیکیشن اشاره کرد و افزود: تبدیل شنیدار به گفتار حتی با لهجه و گویش‌های مختلف ادبیات فارسی و تبدیل آنها به نوشتار قابل فهم از مهمترین ویژگی‌های این اپلیکیشن به شمار می‌رود.

آدم نژاد با اشاره به دیگر طرح هوشمند سازی که برای اولین بار در صنعت هوانوردی و در شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) راه انداری شده است اشاره کرد و افزود: این اپلیکیشن تمامی رفت و آمدهای ایرلاین‌ها را در اختیار مسافران و مجموعه قرار می‌دهد.

مدیر عامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره)  به ایجاد فضای سبز در شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) اشاره کرده و گفت: فضاهای سبزی را در شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) ایجاد کرده‌ایم به طوریکه هم اکنون 2 میلیون اصله نهال کاشته‌ایم و تا دو سال آینده به نیازی به کاشت نهال سبز نداریم.

وی در پایان گفت: راه‌اندازی نیروگاه خورشیدی و  همچنین ایجاد انرژی‌های سبز از مهمترین اقداماتی است که در شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) انجام گرفته است.

گفتنی است؛رونمایی از طرحهای هوشمند سازی شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) با هدف خدمت رسانی به مردم و مسافران امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل شهر فرودگاهی اما خمینی افتتاح شد.

انتهای پیام/