به گزارش پارس نیوز، 

مجید موافق قدیری امروز در نخستین همایش معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در صنعت خوراک، دام، طیور و آبزیان که در اتاق بازرگانی ایران برگزار شد، گفت:  645 واحد فعال تولید خوراک دام، طیور و آبزیان در کشور فعال است. 

وی افزود: 29 درصد کارخانجات خوراک دام سابقه فعالیت بین 5 تا 10 سال و حدود 22 درصد سابقه 20 سال فعالیت دارند که بیشتر واحدها در فاصله‌های سال‌های 79 تا 94 افتتاح شده‌اند. 

رئیس انجمن صنایع خوراک دام، طیور و آبزیان گفت: تعداد پرسنل شاغل بصورت مستقیم در این صنعت 12 هزار نفر است که 89 درصد آن را مردان و 11 درصد را بانوان تشکیل می‌دهند. 

وی افزود: 39 واحد تولید خوراک دام، طیور و آبزیان دارای کد IR هستند که دارندگان این کد بدون بوروکراسی و مجوز می‌توانند صادرات انجام دهند و 63 واحد در حالی طی کردن مراحل برای دریافت این کد هستند. 

موافق قدیری با بیان اینکه در 5 سال گذشته 345 واحد تولیدی از کارخانجات این صنعت بروزرسانی شده است، گفت: بنابراین 75 درصد از کارخانجات مربوط به این صنعت بروز رسانی و 21 درصد که حدود 97 واحد است بروز رسانی نشده است که انتظار داریم تا تسهیلات لازم برای بروزرسانی به این بخش اختصاص یابد. 

وی با بیان اینکه 55 واحد تولیدی در این صنعت هر سه نوع خوراک دام، طیور و آبزیان را تولید می‌کند، گفت: 59 واحد تولیید ما در حال حاضر با شرکت‌های مطرح خارجی کار می‌کنند.

رئیس انجمن صنایع خوراک دام، طیور و آبزیان بیان داشت: 51 کارخانه در بخش صنعت خوراک دام، طیور و آبزیان سابقه صادرات دارند و