به گزارش پارس نیوز، 

عبدالرضا شیخان دبیر انجمن سیمان در گفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان درباره افزایش قیمت پاکت سیمان اظهار کرد: قیمت هر پاکت سیمان ۵۰ کیلویی ۸۵۰ تومان بود، اما در حال حاضر این قیمت به ۱۸۵۰ تومان رسیده که این موضوع اصلاً جوابگوی هزینه‌های تولیدکنندگان سیمان نیست.

وی با اشاره به اینکه قیمت هر پاکت به سیمان به ۲ هزار تومان رسیده است تصریح کرد: این قیمت ثابت نیست چرا که قیمت آن به مواد پتروشیمی بستگی دارد، هر چقدر قیمت ارزان‌تر شود به مراتب قیمت پاکت سیمان ارزان‌تر می‌شود.

شیخان، با اشاره به اینکه هر پاکت ۵۰ کیلویی سیمان حدود ۷۰ تا ۷۵ گرم مواد پتروشیمی دارد افزود: حدود ۷۰ گرم مواد، مصرف می‌شود که این مواد را ما پیشنهاد دادیم که از طریق آن، پتروشیمی‌ها قیمت مناسب تری را عرضه و تسهیلات بهتری را به کارخانجات پاکت ساز سیمان بدهند؛ که این امر باعث شده که قیمت پاکت افزایش نیابد.

دبیر انجمن سیمان، با اشاره به اینکه پیشنهاد ما به وزارت صنعت، معدن و تجارت و دولت داده شده که سهمیه مواد پتروشیمی مشخص شود افزود: این امر می‌تواند باعث می‌شود قیمت پاکت بالا نرود و بتواند راحت‌تر به دست مصرف کننده برسد.

به گفته شیخان،در این شرایط کارخانجات تعطیل نمی‌شود اما اگر شرایط مساعد نشود ممکن است بخش پاکتی سیمان تعطیل شود.

انتهای پیام/