به گزارش پارس نیوز، 

به نقل از وزارت راه و شهرسازی، فرامرز فرامرزپور با اشاره به راه اندازی مرکز جست و جو و نجات هوایی در فرودگاه زاهدان گفت: اداره بازرسی و یکنواختی شامل سه واحد جست و جو و نجات، بازرسی و نظارت و واحد کنترل ترافیک هوایی فرودگاه هاست.

رییس اداره بازرسی یکنواختی اداره کل کنترل ترافیک هوایی ادامه داد: واحد جست و جو و نجات (RCC) وظیفه هماهنگی و هدایت نیروهای حاضر در صحنه، پیاده سازی مکان سانحه ارتباط با کاوشگرهای کنترل و نجات و نیز هواشناسی را برعهده دارد.

وی بیان کرد : واحد بازرسی و نظارت نیز به بررسی همجواری ها، تخلفات، خطاهای کنترلرها و خلبانان، رویدادهای پروازی و هر اتفاقی که در فضا رخ می دهد با بررسی اسناد و مدارک و هماهنگی با سازمان هواپیمایی کشوری می پردازد و واحد مراقبت پرواز فرودگاه ها نیز تمام امور مربوط به عملیات فرودگاهی را مانند تکنیکال بلاک، نیروی انسانی، صورت کشیک ها، وقایع، موضوعات مرتبط با دستگاه های ناوبری و ارتباطی و نیز کمبود امکانات و تجهیزات و امور مربوط به تسهیلات را ساماندهی می کنند.

فرامرزپور با اشاره به اینکه چندی پیش مرکز مستقل رسمی جست و جو و نجات هوایی در فرودگاه زاهدان راه اندازی شده و قرار است تا پایان امسال چنین مرکزی در فرودگاه های بندرعباس، اصفهان و کرمانشاه تشکیل شود، افزود: سال آینده مرکز جست و جو و نجات در فرودگاه های مشهد، تبریز، بوشهر، کرمان و مهرآباد نیز راه اندازی خواهد شد.

رییس اداره بازرسی یکنواختی اداره کل کنترل ترافیک هوایی همچنین از برنامه ریزی برای راه اندازی سامانه تحلیل و بررسی رویدادها و مخاطرات پروازی و نیز استفاده از فناوری کاوشگرهای جست و جو و نجات خبر داد.