به گزارش پارس نیوز، 

بعدازظهر امروز رئیس سازمان انرژی اتمی به مرکز کنترل فضای کشور آمد تا ۶ پروژه را با همراهی مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور افتتاح کند.

«مرکز آموزش کنترل ترافیک هوایی» از پروژه‌هایی است که امروز به بهره‌برداری رسید؛ شبیه‌ساز با ۲ موقعیت کاری در فضایی به مساحت ۵۰ متر مربع و ظرفیت آموزشی و آموزش حداقل ۶ تا ۸ نفر در هر دوره آموزشی همراه با بهره‌گیری از فضای مناسب و امکانات آموزشی نوین دوره‌های آموزشی ویژه در سطح استانداردهای ملی و فراملی از مشخصات این مرکز آموزش است.

«مرکز آزمون‌های تخصصی کنترل ترافیک هوایی» از دیگر پروژه‌هایی بود که امروز با حضور صالحی به بهره‌برداری رسید؛ برگزاری همه آزمون‌های تخصصی کنترل ترافیک هوایی در فضایی مناسب و با تجهیزات نوین در سطوح مختلف از ویژگی‌های این مرکز آزمون تخصصی است.

امروز همچنین «شبیه‌ساز تقرب پرواز عملیاتی» با حضور مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و همچنین رئیس سازمان انرژی اتمی به بهره‌برداری رسید که به آموزش بهتر متخصصان مراقبت پرواز در ساختمان جدید مرکز کنترل فضای کشور می‌انجامد.

از دیگر پروژه‌هایی که امروز به بهره‌برداری رسید «استقرار بریفینگ مرکزی کشور» بود که موجب یکسان‌سازی قوانین و مقررات خدمات طرح پرواز و چابک‌سازی نیروی انسانی شاغل در فرودگاه‌ها می‌شود.

«سامانه مدیریت ایمنی» از دیگر پروژه‌هایی بود که در مرکز کنترل فضای کشور به بهره‌برداری رسید که فاز اول نرم‌افزار جامع تجمیع و تحلیل رویدادهای فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران بود.

بنابراین گزارش، همچنین امروز یک مسیر هوایی جدید به جای مسیر سابق زابل به زاهدان که حدود ۱۷۳ کیلومتر کوتاه‌تر است با حضور طرفین به بهره‌برداری رسید.

انتهای پیام/