به گزارش پارس نیوز، 

علی اصغر ملکی رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از کاهش 2 هزار تومانی نرخ گوشت در بازار خبر داد و گفت: هم اکنون هر کیلو شقه گوسفندی بدون دنبه با نرخ 59 هزار تومان به مصرف کننده عرضه می شود.

وی رکود حاکم بر بازار،کاهش نرخ دلار  و نبود انگیزه کافی برای قاچاقچیان به دلیل شکسته شدن قیمت ارز را دلیل اصلی اُفت قیمت گوشت در بازار اعلام کرد.

ملکی با اشاره به اینکه نمی توان قیمت گوشت در بازار را پیش بینی کرد،افزود: قیمت گوشت تابع شرایط عرضه وتقاضاست،از این رو  کنترل خروج غیر قانونی دام از مرزهای کشور و افزایش عرضه در داخل بر  وضعیت بازار تاثیر بسزایی دارد.

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی نرخ هر کیلو دام زنده در میادین را 25 هزار تومان اعلام کرد و  گفت: با توجه به افزایش عرضه دام در میادین، نرخ هر کیلو دام زنده نسبت به هفته گذشته 2 هزار تومان کاهش یافته است.

وی در پایان در پاسخ به این سوال که آیا فروش سردست گوسفندی با نرخ  70 تا 72  هزار تومان در قصابی ها منطقی است، تصریح کرد: فروش هر کیلو سردست با نرخ بالاتر از 67 تا 68 هزار تومان غیر واقعی و اجحاف در حق مصرف کنندگان است که انتظار می رود دستگاه های ذی ربط نظارت بیشتری بر بازار داشته باشد.

انتهای پیام/