به گزارش پارس نیوز، 

بهمن نقیبی مدیرکل دفتر بهداشت و مدیریت بیماری دامی سازمان دامپزشکی در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه بیماری از ظاهر دام زنده قابل تشخیص نیست،اظهار کرد: در برخی موارد ممکن است تب زودگذری در دام ایجاد شود که در معاینه قبل از کشتار تشخیص داده نمی شود.

وی افزود: علی رغم آنکه منشا اصلی بیماری از دام به انسان منتقل می شود،اما به سبب نبود علائم در دام نمی توان اظهار نظری در این باره داشت.

نقیبی در توصیه ای به دامداران گفت: با توجه به آنکه بیماری در دام قابل تشخیص نیست، از این رو به دامداران توصیه می شود که از تماس مستقیم با دام اجتناب کنند،ضمن آنکه در مقاطع مشخص نسبت به سم پاشی اسطبل های خود اقدام کنند چرا که احتمال شیوع بیماری تب کریمه کنگو در تمامی فصول وجود دارد.

این مقام مسئول در پاسخ به این سوال که آیا با اتمام فصل تابستان،باز هم احتمال شیوع تب کریمه کنگو وجود دارد،بیان کرد: ایران کشوری است که اختلاف دمای آن در مناطق مختلف متغیر است،از این رو نمی توان این اطمینان را داد که احتمال شیوع تب کریمه کنگو با کاهش فعالیت کنه ها وجود ندارد.

مدیرکل دفتر بهداشت و مدیریت بیماری دامی سازمان دامپزشکی در پایان تصریح کرد: به مردم توصیه می شود که تحت هیچ شرایطی گوشت مورد نیاز خود را از مراکز غیر مجاز خریداری نکنند چرا که کشتار دام خارج از کشتارگاه و نظارت ناظرین بهداشتی مخاطرات جدی را به همراه دارد.

انتهای پیام/