به گزارش پارس نیوز، 

بهرام کوشکی اظهار داشت: از این میزان زمین، 11 هزار و 528 هکتار مربوط به اراضی ملی و 6 هزار و 738 هکتار دیگر اراضی زراعی است.
وی با اشاره به اینکه کل شهرستان دارای 181 پلاک است، اضافه کرد: از این میزان پلاک، 85 مورد دارای مشکل تداخل اراضی هستند.
کوشکی نیاز به اجرای به موقع این طرح را تامین اعتبار دانست و افزود: تعهد این شهرستان برای سال جاری 6 هزار هکتار است که برای اجرای آن با شرکت مشاوره قرارداد بسته شده است.
رئیس جهاد کشاورزی کامیاران یادآور شد: با توجه به اینکه 2 سال از اجرای این طرح در شهرستان می گذرد تاکنون عملیات نقشه برداری در سطح 11 هزار و 320 هکتار در 6 روستای بخش مرکزی و 7 هزار و 46 هکتار از اراضی پنج روستای بخش موچش اجرا شده است.
وی تاکید کرد: در این طرح تهیه نقشه های بزرگ مقیاس با استفاده از عکسبرداری هوایی، تصاویر ماهواره ای و نقشه برداری زمینی انجام و بعد اطلاعات مالکیتی و توصیفی اراضی مورد نظر جمع آوری می شود.
کوشکی به اختلافات ملکی در زمینه تداخل اراضی ناشی از قوانین ضعیف و موازی کاری ها در سال های گذشته اشاره کرد و گفت: با تصویب ماده 54 قانون رفع موانع تولید و تدوین و ابلاغ آیین نامه و دستورالعمل ها، نیازی به مراجعه افراد و کشاورزان به دستگاه قضایی نیست.
به گزارش ایرنا، رفع تداخل اراضی از 2 سال گذشته بطور جدی در دستور کار سازمان جهاد کشاورزی و منابع طبیعی استان کردستان قرار گرفته و اقدامات مطلوبی هم در این راستا انجام شده است.
این قانون بطور صریح وزارت جهاد کشاورزی را مکلف کرده با هماهنگی دستگاه های مرتبط در حوزه زمین نظیر ثبت اسناد و املاک و منابع طبیعی کارگروه رفع تداخل تشکیل دهد تا قوانین و مقررات اجرا شده بر روی اراضی کشاورزی را مورد بررسی قرار دهند.
شهرستان کامیاران با 185 هزار و 200 هکتار مساحت، 102 هزار نفر جمعیت در 65 کیلومتری جنوب سنندج قرار دارد، 132 هزار هکتار از مساحت این شهرستان را عرصه های طبیعی تشکیل می دهد که شامل 36 هزار هکتار جنگل و 96 هزار هکتار مرتع است.
7349/9102