به گزارش پارس نیوز، 

دلاور حیدرپور عصر شنبه در شورای برنامه‌ریزی استان بابیان اینکه برخی پروژه‌ها باید فراشهرستانی دیده شوند و اعتبار تخصیص یابد گفت: به‌عنوان نمونه در حال حاضر مبارزه با ملخ و آفات در برخی شهرستان‌ها ازجمله میان درود در دست اجرا است و باید این طرح‌ها فراشهرستانی دیده شود.

حیدرپور بابیان اینکه تاکنون ۸.۸ میلیارد تومان برای بخش کشاورزی استان از بودجه استانی در نظر گرفته‌شده است گفت: این درحالی‌که است که پروژه‌های مستمر زیادی در بخش کشاورزی در دست اجرا است.

وی با اشاره به کاهش ۵۰ درصدی بودجه بخش کشاورزی از اعتبارات استانی یادآور شد: ظرفیت مازندران در حوزه کشاورزی با سایر استان‌ها متفاوت است و ۲۲ درصد اشتغال و ۲۸ درصد تولید ناخالص ملی مربوط به بخش کشاورزی است.

حیدر پور توجه به پروژه‌های فراشهرستانی شامل حفظ و نباتات را امری مهم برشمرد و گفت: به‌عنوان نمونه در حال حاضر مبارزه با ملخ و آفات در برخی شهرستان‌ها ازجمله میان درود در دست اجرا است و باید این طرح‌ها فراشهرستانی دیده شود.

کاهش ۳۰ درصدی شیوع ویروس آنفلوانزا در مازندران

سید حسن رضوانی مدیرکل دامپزشکی مازندران نیز گفت: نسبت به سال ۹۵ حدود ۳۰ درصد شیوع بیماری‌هایی نظیر آنفلوانزا کمتر بوده است زیرا کنترل و مبارزه شدیدتری در این حوزه صورت گرفته است.

وی گفت: برای مقابله با بیماری تب کریمه کنگو بیش از ۴۰۰ میلیون تومان از محل تملک دارایی سم خریداری‌شده است.

مفید غلامی مدیرکل برنامه‌وبودجه مازندران نیز شمار کارکنان دستگاه‌های اجرایی را بیش از ۱۱ هزار و ۴۶ نفر اعلام کرد و گفت: تعداد خودروهای فعال دولتی هزار و ۲۲۲ خودرو دستگاه است که سیاست دولت واگذاری آنان خواهد بود.

عدم تناسب بین اعتبارات عمرانی و هزینه ای

وی با عنوان اینکه در بخش اعتبار هزینه‌ای در سال گذشته ۶۱ میلیارد تومان کسری داشتیم گفت: ۵۴ درصد اعتبارات هزینه‌ای سال قبل مربوط به جبران معوقات حقوق و مزایا بوده است، هرچند در سرجمع اعتبارات هزینه‌ای استان‌ها دارای رشد بوده‌ایم اما درصد سهم بری بیش از ۵ درصد است و نسبت بین اعتبارات عمرانی و هزینه‌ای مناسب نیست.

غلامی یادآور شد: مازندران جزو پنج استان فعال در حوزه عملکرد است و باید از هزینه‌های غیرضروری صرفه‌جویی کرد.

وی سرانه رفاهی کارکنان را ۷۵۰ هزار تومان برای هر نفر اعلام کرد و گفت: سرانه هزینه مصرفی در سال نیز ۲۲۰ هزار تومان به ازای هر نفر است.