به گزارش پارس نیوز، 

 به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، محمد رضا کدخدا زاده عملکرد این معاونت را در شش ماه نخست سالجاری مثبت ارزیابی کرد و گفت: هدف‌گذاری در سال 1397 بهره‌برداری از 850 کیلومتر راه و بزرگراه است که از این میزان تاکنون 300 کیلومتر زیرعبور قرار گرفته و 261 کیلومتر دیگر نیز با تکمیل تمهیدات ایمنی آماده بهره‌برداری خواهد شد.

معاون ساخت و توسعه راهها اولویت توسعه راه‌ها را با تاکید بر مناطق کمتر توسعه ­یافته و تکمیل پروژه‌‌ها با پیشرفت فیزیکی بالا در سراسر کشور عنوان کرد و گفت: به منظور رفاه حال هموطنان برنامه‌ریزی شده تا هر بخشی از پروژه که آماده بهره‌برداری است زیرعبور ترافیک قرار گیرد و بدین ترتیب در طول سال مقاطع مختلف از یک بزرگراه مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

وی افزود: بهره‌برداری از پروژه‌هایی که نقش مهمی در ایمنی بیشتر مسیر دارد و یا تکمیل باند دوم پروژه‌هایی که از ترافیک بالایی برخوردار است نیز بخش دیگر از برنامه‌های سال 1397 محسوب می‌شود.

کدخدا زاده یکی دیگر از رویکردهای اصلی در توسعه راه‌ها و بزرگراه را تکمیل کریدورهای ترانزیتی کشور دانست و اظهار داشت: توسعه نوار مرزی غرب کشور و نوار ساحلی جنوب کشور از دیگر برنامه‌های ما در سالجاری است و به همین منظور تاکنون حدود 21 کیلومتر در کریدور بزرگراهی غرب و 32 کیلومتر در کریدور بزرگراهی جنوب کشور آماده بهره‌برداری است.

وی توسعه استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، بوشهر و خوزستان را دستاورد تکمیل کریدور بزرگراهی اعلام و اضافه کرد: نوار ساحلی جنوب کشور به لحاظ برخورداری از منابع عظیم نفت و گاز، دسترسی از طریق خلیج فارس و دریای عمان به آب های آزاد و همچنین سواحل زیبا و منحصر به فرد از جایگاه خاص و ویژه‌ای برخوردار است.

معاون ساخت وتوسعه راه‌ها در تشریح برنامه‌ها توسعه کریدور بزرگراهی غرب کشور گفت: 21.5 کیلومتر از این کریدور در استان کردستان تکمیل شده که 11.5 کیلومتر آن در کنارگذر سقز واقع شده است.

کدخدا زاده همچنین تکمیل 19 کیلومتر از باند دوم شهرکرد- بروجن- لردگان را یکی از اولویت‌های مهم برشمرد و عنوان کرد: یکی از مهمترین وظایف ما احداث باند دوم در محورهایی است که زیرعبور قرار دارد تا ضمن افزایش ایمنی مسیر از ترافیک‌های طولانی در محورهای پرتردد در سراسر کشور جلوگیری شود.

 انتهای پیام/