به گزارش پارس نیوز، 

 به نقل از روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، محمد پورفخری مدیرکل راه آهن هرمزگان با اشاره به اینکه ایجاد خطوط فرعی و اتصال انبارها، سایت‌ها و شرکت‌های مختلف سازمان بنادر به خطوط ریلی موجب تسهیل بسیاری از امور در این بندر شد، افزود: در سال ۹۳ عملکرد تخلیه و بارگیری ریلی در بندر شهید رجایی، یک میلیون و ۸۰۰ هزار تن بود که تنها ۶ درصد از کل تخلیه و بارگیری بندر شهید رجایی را شامل می‌شد، اما در ۵ ماه نخست امسال این میزان به ۳ میلیون و ۸۰۰ هزارتن رسیده که حاکی از رشد ۲۴ تا ۲۵ درصدی این عملکرد نسبت به گذشته دارد.

وی با بیان اینکه این میزان رشد نشان می‌دهد که عملکرد راه‌آهن در این منطقه ۴ تا ۵ برابر نسبت به سال ۹۳ افزایش یافته است، اضافه کرد: جلسات مکرر و مستمر و همفکری راه‌آهن با سازمان‌های بنادر و گمرک در این امر بسیار موثر بود.

 

 

افزایش ۶ درصدی عملکرد راه‌آهن هرمزگان

از سوی دیگر مدیر کل راه‌آهن هرمزگان از افزایش ۶ درصدی عملکرد راه‌آهن این منطقه نسبت به مدت مشابه در سال جاری خبر داد و گفت: مجموع تخلیه و بارگیری راه‌آهن هرمزگان از ابتدای سال جاری، ۸ میلیون و ۲۰۰ هزار تن بوده که در تن کیلومتر مرزی این میزان به ۳ میلیارد و ۲۱۰ میلیون تن کیلومتر رسیده است.

وی با بیان اینکه موضوع ترانزیت و سهم بندر در راه‌آهن هرمزگان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، اضافه کرد: عملکرد راه‌آهن هرمزگان در بندر شهید رجایی در ۵ ماهه اول امسال ۳ میلیون و ۷۹۰ هزارتن بار صادرات و ترانزیت بوده که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته از رشد ۶ درصدی برخوردار بوده است.

 

 

افزایش ۳ برابری حمل گازوئیل

پورفخری با بیان افزایش بارگیری گازوئیل در اداره کل راه آهن هرمزگان گفت: از ابتدای امسال ۶۲ هزار تن نفت و گاز از پالایشگاه بندرعباس به مقصد زاهدان حمل شده، که این میزان نسبت به سال گذشته ۳ برابر شده است

وی با بیان اینکه سیاست کاری این اداره کل از سال ۹۳ مبتنی بر افزایش بارگیری بوده است، افزود: آمار‌ها نشان می‌دهد که توانسته‌ایم به شکل پلکانی رشد صعودی خوبی را داشته باشیم.

مدیرکل راه‌آهن هرمزگان اضافه کرد: از سال ۹۳ عملکرد تخلیه و بارگیری افزایش داشته است به نحوی که در این سال ۱۳.۵میلیون تن بوده که در سال ۹۴ این میزان ۱۵.۵ میلیون تن و در سال ۹۵، ۱۷.۵ میلیون تن و در سال گذشته ۱۹.۵ میلیون تن جابجایی بار داشته‌ایم.

پورفخری با یادآوری اینکه در سال‌های یادشده توانسته‌ایم سالی ۲.۵ تن افزایش عملکرد داشته باشیم، گفت: در نظر داریم تا پایان امسال عملکرد این اداره کل را به بالای ۲۰ میلیون تن برسانیم.

وی همچنین با بیان اینکه متوسط افزایش تعداد واگن‌هایی که روزانه تخلیه و بارگیری می‌شوند از سال ۹۳ تا کنون، یکصد واگن بوده است ادامه داد: به عنوان مثال در سال ۹۳ میانگین مجموع تخلیه و بارگیری ۵۵۰ واگن بوده که سال گذشته به ۸۶۰ واگن رسیده است.

انتهای پیام/