به گزارش پارس نیوز، 

به نقل از روابط عمومی فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی، طبق مصوبات سی و هشتمین کنفرانس عمومی یونسکو در نوامبر ۲۰۱۶ در پاریس، برای نخستین بار، بیستم سپتامبر هر سال از سوی این سازمان به عنوان روز جهانی ورزش دانشگاهی نام‌گذاری شده است و نام‌گذاری این روز با هدف تایید اهمیت ورزش در دانشگاه‌ها و نقش دانشگاه در جامعه به عنوان عاملی برای تحکیم و توسعه کیفیت تربیت بدنی و ورزش در خدمت شهروندان است. فدراسیون بین‌المللی ورزش‌های دانشگاهی (فیزو) از فدراسیون‌های عضو و کشورهای عضو یونسکو دعوت کرده این روز را با توجه به فرهنگ خود و نیازهای خاص با تمرکز به مقوله ورزش دانشگاهی برگزار کنند.

هم‌چنین فدراسیون بین‌المللی ورزش‌های دانشگاهی شعار این دوره با عنوان "ستاره‌های امروز ، رهبران فردا " انتخاب کرده است.

 فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی جمهوری اسلامی ایران هم، برنامه‌هایی برای بزرگداشت این روز تدارک دیده و دانشگاه پیام نور به عنوان میزبان فعالیت‌ها انتخاب شده است.

به همین منظور جلسه ستاد هماهنگی و برنامه‌ریزی این روز با حضور مسوولان فدراسیون دانشگاهی و پیام نور در سالن شورای دانشگاه برگزار شد و مقرر شد با توجه به روز بیست سپتامبر که همزمان با عاشورا حسینی است این مراسم نیمه دوم مهرماه برگزار شود.

لازم به ذکر است در این جلسه دکتر دهخدا رییس فدراسیون دکتر ناجی معاون فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی دانشگاه پیام نور ، بشیریان دبیر کل فدراسیون ، دکتر نصیرزاده مدیر کل تربیت بدنی دانشگاه پیام نور و مسوولان انجمن‌های ورزشی دانشگاه حضور داشتند.

انتهای پیام/