به گزارش پارس نیوز، 

به نقل از روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، شاپور ارصلانی، مدیر کل‌راه‌آهن آذربایجان گفت:نظارت بر کیفیت خدمات ارائه شده در قطارهای روزانه، تکریم ارباب رجوع و جلب رضایت مسافر ۳ رویکرد اداره کل راه‌آهن آذربایجان برای جذب مسافر بیشتر است .

وی با اشاره به اینکه با هماهنگی با منطقه آزاد ارس و دریافت وجه مسافر از مدیران این منطقه، اداره کل راه‌آهن آذربایجان قطار چارتری تبریز - جلفا را به شکل رایگان راه‌اندازی کرد، افزود: با راه اندازی این قطارسفر روزانه ۱۵۰۰ نفر مسافر از تبریز به جلفا و برعکس را فراهم و جمعاً در ایام پیک نورزی ۳۰ هزار نفر را جابجا کنیم.

مدیرکل راه‌آهن آذربایجان با بیان اینکه این میزان جابجایی ۶ برابر تعداد مسافری بود که سال گذشته با این قطار جابجا شد، اضافه کرد: راه‌اندازی قطار تبریز به رازی در ایام پیک نوروزی موجب استقبال گسترده مسافران از آن شد.

 ارصلانی با اشاره به تلاش‌ برای افزایش بار ترانزیت درمنطقه آذربایجان گفت: همکاران این اداره کل ضمن مراجعه حضوری به مبادی ورودی و خروجی بار کشور در مرز بازرگان، نوع بارها را شناسایی و مبدا و مقصد آن را مشخص کردند . همچنین جلسات کارشناسی متعددی با بازرگانان و صاحبان بار انجام داده و مکاتباتی را با اداره کل بازرگانی و بازاریابی، انجام داده و توانستند بخشی از این بارها را به ریل منتقل کنند. 

وی با یادآوری مشکلات حمل بار در جاده گفت: متاسفانه بسیاری از صاحبان کالا برای حمل بار و استفاده از سیستم ریلی در این زمینه اطلاعات کافی ندارند از این رو با اطلاع رسانی به آنها توانستیم روند بسیار خوبی را در پیش گرفته و شاهد رشد ۳۷ درصدی بار ترانزیت در این اداره کل باشیم.

انتهای پیام/