به گزارش پارس نیوز، 

به نقل از روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، ابراهیم عبیدی‌ در این‌باره اظهار داشت‌: پروژه ۵ + ۵ پروژه‌ای شامل بازسازی، تعمیر، تبدیل و ارتقا ۵ دستگاه لکوموتیو GE سری پایین به سری بالا و تعمیر و بازسازی ۵ دستگاه لکوموتیو GE سری بالا است.

وی با اشاره به اینکه این پروژه در قالب قراردادی توسط بخش خصوصی‌ انجام می‌شود، ادامه داد: بازسازی، تعمیر، تبدیل و ارتقا هر لکوموتیو ۹۰ روز زمان می‌برد و تعمیر لکوموتیوها ۷۳ تا ۷۵ درصد صرفه جویی ارزی را با اتکا به توان داخلی به دنبال دارد.

به گفته وی، با این تبدیل، علاوه بر افزایش قدرت و کشش لکوموتیوها، افزایش درآمد حمل بار این نوع لکوموتیوها هم کسب خواهد شد و در عین حال، هزینه تعمیرات آن نیز کاهش خواهد یافت.

عبیدی با تأکید بر نقش این فعالیت‌ گفت: با عملیات تبدیل و ارتقا این لکوموتیوها، ۶۸ درصد به نیروی کشش لکوموتیو افزوده می‌شود و ظرفیت حمل بار به بیش از ۵/۲ برابر ( از ۱۱۰۰ تن به ۲۸۰۰ تن) ارتقا پیدا می‌کند.

وی همچنین در تشریح جزئیات فنی این رویداد‌ گفت: لکوموتیوهای سری پایین (U۳۰C)GE دارای ضریب معادل لکوموتیو ۱.۱ بوده که با تبدیل آنها به سری بالا (C۳۰-۷i) ضریب معادل لکوموتیو به ۱.۹ ارتقاء خواهد یافت؛ ضمن اینکه نیروی کشش پیوسته از kgf ۲۴۴۶۰ بهkgf ۴۱۱۷۰ افزایش یافته و این موضوع به همراه کاهش حداقل سرعت پیوسته لکوموتیو از km/h ۲۸ به km/h ۱۴.۶ به معنی امکان حمل بار بیشتر در سرعت کمتر است.

این فعال حوزه بازسازی لکوموتیو  افزود: در بخش تعمیر و نگهداری با توجه به تغییر تراکشنموتورها از سری ۷۶۱ به ۷۵۲ و تغییر یاتاقان‌های لغزشی به غلطشی، ضمن افزایش طول عمر آنها، هزینه تعمیرات را به شدت کاهش می دهد.

انتهای پیام/