به گزارش پارس نیوز، 

ملازاده معاون فنی و کنترل کیفی شرکت خدمات حمایت کشاورزی گفت: بر اساس این مصوبه اجرای استاندارد اجباری کودهای شیمیایی کلرور پتاسیم، سولفات پتاسیم، سولفات آمونیوم، اوره، سوپرفسفات تریپل، سوپرفسفات ساده و دی آمونیوم فسفات به تصویب شورای عالی استاندارد رسید ضابط اجرایی این مصوبه در استان‌های سراسر کشور سازمان جهاد کشاورزی استان متبوع خواهد بود. کودهای مورد اشاره بیش از 95 درصد کودهای مصرفی سالیانه کشور را با حجم بیش از سه میلیون تن در سال شامل می شود.

وی همچنین به این نکته اشاره کرد که اجرای این مصوبه نقش به سزایی در ارتقای کیفیت تغذیه خاک و گیاه و مغذی شدن غذای تولیدی در کشور دارد و این روند باعث می‌شود تا تولیدکنندگان و واردکنندگان واقعی کودهای شیمیایی بتوانند به فعالیت سالم خود در فضای مناسب پرداخته و تقویت شوند.

لازم به توضیح است که مصوبه ی فوق با سه سال تحقیق، مطالعه و پی گیری‌های مستمر معاونت زراعت تدوین و در نهایت در شورای عالی استاندارد مصوب شد.

با توجه به این مصوبه از این پس تمام تولیدکنندگان داخلی و واردکنندگان کودهای شیمیایی مورد اشاره موظف به رعایت استاندارد و درج علامت استاندارد روی بسته بندی کودهای تولیدی یا وارداتی موردنظر بوده و عدم رعایت آن موجب برخورد قانونی مراجع ذی ربط می‌شود.

انتهای پیام/