به گزارش پارس نیوز، 

امیر ثابت پی رییس هیات مدیره فدراسیون غذایی کشاورزی کشور و مدیر عامل شرکت نامی‌نو در دیدار جمعی از فعالان صنعت غذا و نوشیدنی با وزیر کشور  گفت : هیچ تولید کننده‌ای مخالف پرداخت مالیات عادلانه نیست اما مالیات بر ارزش افزوده بزرگترین آسیب را به اقتصاد و تولید وارد در کشور کرده است.

محسن نقاشی مدیرعامل و دبیر اجرایی فدراسیون صنایع غذایی هم در در جلسه مشورتی در وزارت کشور گفت : اقای وزیر کشور در بعضی ادارات دولتی بدترین رفتار را با تولید کنندگان دارند اکثرا مخالف تولید هستند و تولید کنندگان را زالو می‌دانند.

نقاشی گفت: تولید کنندگان صنایع غذایی علیرغم تمام کمبودها مواد غذایی رزمندگان رادر جبهه‌ها تامین می‌کردند و در تحریم‌ها با چنگ و دندان تولید داشتند.

وی افزود: تولید کنندگان و ماشین سازان صنایع غذایی در این چند سال به لحاظ کیفی بسیار پیشرفت داشته‌اند اما همیشه مورد بی مهری بوده اند.

دبیر اجرایی فدراسیون صنایع غذایی کشاورزی گفت: از قوه قضاییه تقاضا داریم مسائل تولید کنندگان را در دادگاه‌های خود رصد کند اما متاسفانه در شرایط فعلی در داخل دارایی تولید کنندگان را از حقوق شهروندی محروم می‌نماید و آنهارا ممنوع الخروج و امور ثبتی و حساب‌های آنها را مسدود می‌کنند.

تقدیر از عملکرد دادستان سیستان و بلوچستان

نقاشی افزود: از قوه قضاییه تقاضا داریم که در  کل کشور مانند دادستان محترم و دلسوز سیستان و بلوچستان عمل شود که قطع برق، آب، گاز و پلمپ و توقیف ماشین آلات را به جز حکم دادستان ممنوع اعلام کرد و تمامی‌واحدهای تولیدی پلمپ شده را فک پلمپ اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی نوش آنلاین این فعال صنعت غذا گفت: از آقای وزیر تقاضا داریم ترتیبی اتخاذ نمایند تا برابر مواد ۲ و ۳ قانون محیط کسب و کار، تمامی‌ارگان‌های دولتی جهت بخشنامه یا ابلاغ دستورالعمل‌های جدید حتما از فدراسیون صنایع غذایی کشاورزی نظر خواهی کنند تا مشکلات پیش امده ارزی در مورد گروه بندی صورت نگیرد.

تنها قوانین به علیه تولید کننده اجرا می‌شود و نه قوانین له او

نقاشی تاکید کرد:اداره دارایی و بیمه‌های تامین اجتماعی هم مانند بانک‌ها دیر کرد می‌گیرند که این مساله کمر تولید کننده را شکسته است و با این اوصاف هرکارفرمایی در هیات حل اختلاف اداره کار مسلما محکوم است.

دبیر اجرایی فدراسیون صنایع غذایی کشاورزی گفت: متاسفانه قوانینی که به نفع تولید کننده باشد اجرا نمی‌شود. برای مثال پرداخت یارانه قانونی است ولی تاکنون پرداخت نشده است اما در مقابل بگیر  و ببندهایی که به تولید ضربه وارد می‌کند، سریعا برابر قانون اجرا می‌شود.

تشکیل وزارت غذا ضروری است

نقاشی در پایان گفت:صنایع غذایی نیاز به حامی‌و متولی دارد و وزارت غذا یک ضرورت است.

در واکنش به این اظهارات آقای نوری معاون دادستان کل کشور گفت: من از گفته‌های آقای نقاشی مدیر عامل و دبیر اجرایی فدراسیون صنایع غذایی که گفتند در ادارات با تولید کنندگان بد رفتاری می‌شود و آنها را زالو می‌نامند خیلی متاسفم. ما مسئولین دست شما کار آفرینان را می‌بوسیم. شما بزرگترین خدمت را به کشور می‌کنید و قوه قضاییه پشتیبان شماست.

این بخش از اظهارات  معاون دادستان کل کشور با استقبال حاضران روبرو شد و مهندس نقاشی درخواست جلسه‌ای با وی را نمود که این درخواست هم با استقبال روبرو شد

در نشست اخیر جمعی از فعالان صنعت غذا و نوشیدنی با وزیر کشور که به همت فدارسیون صنایع غذایی کشاورزی و با حضور  برگزار شد، بسیاری از این فعالان به مالیات بر ارزش افزوده و همچنین عملکرد مراکزی مانند بیمه و دارایی درباره تولید کنندگان اعتراض کردند.

در این دیدار نمایندگان سازمان‌ها و دستگاه‌های مرتبط از جمله وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزارت صنعت، معدن و تجات، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بانک مرکزی، سازمان حفاظت محیط زیست، سازمان غذا و دارو، سازمان تأمین اجتماعی، وزارت جهاد کشاورزی، سازمان استاندارد و سازمان امور مالیاتی کشور هم حضور داشتند و وعده‌هایی را برای حل مشکل تولیدکنندگان غذا و نوشیدنی مطرح کردند.

 

 

انتهای پیام/