به گزارش پارس نیوز، 

همایون دارابی، کارشناس بازار سرمایه  در گفت و گو با خبرنگار بورس،بانک و بیمه  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،در تشریح دلایل رشد امروز شاخص بورس اظهار کرد: با نگاهی به عملکرد هفته گذشته بازار سرمایه و بورس، ضعفی را لمس می‌کنیم که بیانگر تاثیر ارز رسمی در مبادلات است.

وی افزود: عملا این ارز از صحنه مبادلات کنار رفته بود، اما هنور معیار محاسبات فروش کالا‌ها به خصوص پتروشیمی‌ها به شمار می‌آمد.
این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به تاثیر مثبت آزاد سازی نرخ ارز در پالایشگاه‌ها گفت: حذف انواع دلال‌ها که با روش‌های مختلف مواد را با ارز ۴۲۰۰ خریداری و در بازار با نرخ آزاد به فروش می‌رساندند موجب شد تا پالایشگاهی‌ها نفس راحتی برای معاملات واقعی بکشند.

وی در پایان اضافه کرد: امیدواریم در آینده‌ای نزدیک آزادسازی نرخ فعالان بازار سرمایه و کنار گذاشتن نرخ رسمی فضای رقابتی بهتری را برای رونق سود شرکت‌ها ایجاد کند.

گفتنی است شاخص بورس امروز با رشد ۵ هزار واحدی رکورد قابل توجهی را نسبت به هفته گذشته به ثبت رساند که تعداد زیادی از کارشناسان بازار سرمایه دلیل آن را آزادسازی نرخ ارز در پتروشیمی‌ها و پالایشگاه‌ها می‌دانند.

 
انتهای پیام/