به گزارش پارس به نقل از ایسنا، بورس تهران پس از یک هفته رشد مدوام و اعجاب انگیز، از ابتدای هفته جاری حرکت منفی خود را آغاز کرد و در جای خود درجا زد.

به این ترتیب بورس اوراق بهادار تهران که در هفته پایانی خرداد ماه و بعد از اعلام نتیجه انتخابات ریاست جمهوری شگفتی آفرید و بازدهی هفت درصدی را برای اهالی تالار شیشه ای به ارمغان آورد، به دلیل نوسانات نرخ دلار دچار نوعی سردرگمی شده و و در دوراهی افزایش و کاهش قرار گرفته است.

بر این اساس بورس تهران که هفته گذشته در برابر بازارهای رقیب یکه تازی می کرد و در آستانه ورود به کانال ۵۰ هزار واحدی قرار گرفته بود، از ابتدای تیر ماه از موضع خود عقب نشینی کرد و دچار فراز و فرود شد.

کاهش ناگهانی نرخ ارز به زیر ۳۰۰۰ تومان موجب شد تا بازار ارز برخلاف هفته های گذشته مورد توجه قرار گرفته و توجه اهالی بازار سرمایه را به خود جلب کند. بر این اساس اهالی بازار از تب و تاب خرید سهم دست کشیده و به دقت اتفاقات بازار ارز را رصد می کنند.

بر اساس این گزارش شاخص بورس تهران در معاملات امروز به حرکت لاک پشتی خود ادامه داد و با رشد ۲ واحدی به کار خود پایان داد؛ البته دماسنج بازار سرمایه در معاملات امروز خود فراز و فرودهای زیادی را تجربه کرد و تا کانال ۴۸ هزار و ۵۸۰ واحد افت کرد ولی در پایان معاملات به کانال ۴۸ هزار و ۶۳۴ واحد رسید.

ادامه رفتار هیجانی خریداران و افزایش قیمت سهم ها در حالی از ابتدای هفته فروکش کرده است که دربازار امروز شرکتهای فولاد مبارکه، داروپخش، پالایش تبریز، مپنا، بانک اقتصاد نوین و مخابرات تاثیر مثبت و ملی مس، بانک ملت، گل گهر، بانک پارسیان، پتروشیمی خلیج فارس و بانک تجارت بیشترین تاثیر منفی را در روند شاخص گذاشتند.

در بازار امروز بیش از ۴۶۷ میلیون سهم به ارزش ۱۶۶ میلیارد تومان مورد معامله قرار گرفت و ارزش بازار سرمایه ۲۳۱ هزار میلیارد تومان رسید.