به گزارش پارس نیوز، 

به نقل از اسپوتنیک، رسانه‌های محلی آمریکایی به نقل از دونالد ترامپ اعلام کردند، این احتمال وجود دارد که با مطرح شدن مشکلات تجاری آمریکا با توکیو روابط قوی سیاسی بین دو کشور پایان یابد.

جیمز فریمن، سردبیر و ستون‌نویس مجلس وال‌استریت ژورنال می‌گوید که وی روز پنجشنبه با دونالد ترامپ دیدار کرده و وی مصمم به نظر می‌رسید و متأسفانه همچنان بر موضوع از بین بردن کسری تراز تجاری آمریکا و متحدان آن متمرکز است.

وی ادامه داد: ترامپ به من گفت روابط آمریکا با ژاپن مستحکم است، اما زمانی که من به آنها بگویم چقدر باید پرداخت کنند، این مسئله خیلی سریع از بین خواهد رفت. 

بنا به گزارش فایننشیال تایمز آمریکا در ماه ژولای ۱۲ میلیارد دلار از ژاپن واردات داشته است. کسری تراز تجاری آمریکا با ژاپن به عنوان سومین اقتصاد بزرگ جهان در ۱۲ ماه منتهی به ماه ژولای ۴۰ میلیارد دلار برآورد شده است که نسبت به میانگین ۵ سال گذشته ۷۳.۳ میلیارد دلار کاهش داشته است. 

 در دیدار دونالد ترامپ و نخست‌وزیر ژاپن در ماه ژوئن دو طرف توافق کردند تا به مذاکرات خود ادامه دهند. از زمان روی کار آمدن ترامپ تاکنون، رهبران دو کشور ۸ بار با یکدیگر ملاقات کرده که نشان می‌دهد ترامپ بیش از هر رهبر دیگری با نخست‌وزیر ژاپن دیدار داشته است.

انتهای پیام/