به گزارش پارس، به نقل ازمهر، یحیی آل اسحاق عصر چهارشنبه در دیدار با تعدادی از دانشجویان دانشگاه شیراز با اشاره به وضعیت اقتصادی امروز کشور گفت: امروز در کشور ما بحث و مشکلات اقتصادی جایگاه خاصی را پیدا کرده چرا که برخی از رفتارها و برنامه ریزی های ما با یکدیگر همخوانی ندارد.

وی با اشاره به اینکه کسی که می خواهد با دیگران بجنگد نباید وابستگی به آنها داشته باشد تاکید کرد: از طرفی با دنیا در حال چالش هستیم در مباحث اقتصادی وابسته تر شدیم. بنابر این نمی توانیم به راحتی حرکت و تصمیم گیری کنیم.

نامزد نهایی حزب مؤتلفه در انتخابات آتی ریاست جمهوری تاکید کرد: تحقق حماسه اقتصادی در همین زمان تحریم ممکن است اما باید برنامه ریزی درستی را ارائه کنیم.

امروز واردات کشور ما که حدود ۷۵ میلیارد دلار رسیده و صادرات ما نیز ۴۶ میلیارد دلار است که البته این ارقام به غیر از مباحث نفتی است.

آل اسحاق یادآور شد: ما نسبت به دیگر کشورهای دنیا مثل ترکیه ۲۵ درصد گران تر زندگی می کنیم و این گران زندگی کردن باعث بروز برخی از مشکلات شده است.

وی افزود: باید به سمت اقتصاد ترکیبی دولت و ملت حرکت کنیم که در این میان دولت وظیفه سیاست گذاری را بر عهده بگیرد و کارها را به مردم بسپارد.

کاندیدای نهایی حزب مؤتلفه در انتخابات ریاست جمهوری یاد آور شد: طی سی سال گذشته حوادث مهمی را پشت سر گذاشتم که دو حادثه مهم اتفاق افتاد که آنهم بحث سیاست زدگی است و امروز تمام امور کشورما دچار سیاست زدگی شده ست در حالی که حوزه اقتصاد با حوزه سیاست به طور کلی متفاوت است.