به گزارش پارس نیوز، 

 ایرج حیدری در نشست کارگروه تنظیم بازار استان هرمزگان که با محوریت بررسی وضعیت قیمت کالا های اساسی برگزار شد، تصریح کرد: مدیریت و نظارت مستمر بر بازار استان مقوله بسیار مهمی است که باید به صورت مرتب در دستور کار اعضای کارگروه تنظیم بازار استان قرار گیرد.

معاون هماهنگی اموراقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان افزود: دستگاه های اجرایی عضو کارگروه تنظیم بازار استان کالاهای اساسی مردم استان را به موقع و با قیمت مناسب تامین و در بازار عرضه کنند تا خللی در تهیه این کالا ها به وجود نیاید.

حیدری ادامه داد: در مقوله بازار ماهی استان با ورود کارگروه تنظیم بازار و اتخاذ تصمیمات مناسب شاهد کاهش التهاب در بازار این محصول بودیم و انتظار است التهاب موجود در بازار مرغ و گوشت استان با اتخاذ تصمیمات مناسب کاهش یابد و قیمت این محصولات به ویژه گوشت به نقطه تعادل در بازار برسد.

معاون هماهنگی اموراقتصادی و توسعه منابع استانداری افزود: در راستای مدیریت و تنظیم بازار گوشت استان عرضه گسترده این محصول از هفته آینده توسط دستگاه های ذیربط آغاز می شود.

وی گفت: گوشت گرم و منجمد در استان در مکان های مشخص عرضه گردد و در این رابطه دستگاه های ذیربط توسط رسانه ها به ویژه صداوسیما اطلاع رسانی کنند.

حیدری خاطرنشان کرد: زمینه های ورود دام سنگین و سبک برای تنظیم بازار گوشت استان با رعایت موارد بهداشتی تسریع شود.

معاون هماهنگی اموراقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان گفت: براساس اعلام مدیران سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، عرضه گسترده گوشت منجمد و گرم در استان به ازای هر کیلو 20 هزار تومان و 37 هزار تومان در استان از اویل هفته آینده آغاز می شود.

وی تصریح کرد: عرضه گسترده گوشت و مرغ در بازار استان مختص مرکز استان نباشد و نیاز شهرستان های استان نیز تامین گردد تا مردم این مناطق در تامین این محصول با مشکلی مواجه نگردند و فرمانداران شخصا این موضوع را پیگیری کنند.

حیدری بیان کرد: عرضه گسترده مرغ و گوشت در بازار استان باید آثار خود را به صورت ملموس نشان دهد و مردم آثار آن را از نزدیک در بازار لمس کنند.

معاون هماهنگی اموراقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان رابطه تصریح کرد: تمامی فرمانداران استان شخصا با حضور در بازار به صورت متناوب قیمت کالاهای اساسی به ویژه مرغ، گوشت و برنج را رصد و به استانداری منعکس کنند.

وی گفت: اداره کل هماهنگی اموراقتصادی استانداری، سازمان صنعت، معدن و تجارت، تعزیرات حکومتی، جهاد کشاورزی و سایر دستگاه های ذیربط مسئول پایش و بررسی بازار استان به ویژه قیمت کالاهای اساسی به صورت مرتب هستند.

حیدری اضافه کرد: فرمانداران و دستگاه های اجرایی ذیربط واقعیت های موجود و حاکم در بازار استان را منعکس نمایند تا تصمیماتی اساسی برای مدیریت بازار استان در کارگروه تنظیم بازار اتخاذ شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان افزود: نظارت بر وضعیت قیمت مواد غذایی در رستوران های سطح استان به ویژه مرکز استان موضوع مهم دیگری است که سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و تعزیرات حکومتی به صورت ویژه باید در دستور کار خود قرار دهند.

وی خاطرنشان کرد: نظارت بر وضعیت بهداشتی مراکز عرضه مواد غذایی به ویژه رستوران ها در استان باید توسط دانشگاه علوم پزشکی در دستور کار قرار گیرد.